4 علامت نشان دهنده آپنه خواب در کودکان

نویسنده : علی 17 خرداد 1403 50 بازدید نظر

4 علامت نشان دهنده آپنه خواب در کودکان

آپنه خواب می تواند برای هر انسانی اتفاق بیوفتد این اتفاق بیشتر در بزرگسالان رواج دارد و باعث اختلال تنفسی در افراد می شود .

آپنه خواب یک اختلال مهم در خواب می باشد .

مطلب پیشنهادی : قیمت و هزینه بلیچینگ دندان در کرج سال 1403

آپنه خواب در کودکان تاثیرات بیشتری دارد و در کودکان کمتر از بزرگسالان می باشد در ادامه همراه ما باشید تا درباره علامکت های نشان دهنده آپنه خواب در کودکان با شما صحبت کنیم .

آپنه خواب یا اختلال قطع تنفس چیست ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک دندانپزشکی درکرج ، شبانه روزی ، کرج ، آپنه خواب

آپنه خواب ناشی از شل شدن عضلات حلق است که باید به طور منظم باز و بسته شود تا راه هوایی کودک باز بماند و کودک بتواند براحتی تنفس کند .

در برخی از مواقع این اختلال باعث می شود تا کودک در طول خواب به طور مکرر بیدار شود .

احتمال دارد که کودک متوجه بیدار شدن نشود ، اما این بیدار شدن ها باعث می شوند که کودک به شرایط خوابیدن مناسب نرسد .

علائم نشان دهنده آپنه خواب در کودکان

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج ، کلینیک تخصصی دندانپزشکی ، دندانپزشکی ، شبانه روزی ، کرج

1 چرت زدن

اگر کودک شما زیاد بخوابد اما بعد از یک سن خاص چرت های مکرر از بین می رود اگر کودک شما در سنینی است که دیگر نیازی به چرت زدن نیست در حال چرت زدن است ممکن است به خواب نیاز داشته باشد .

2 شب ادراری

زمانی که کودک شما بیش از 5 سال دارد و حداقل دوبار در هفته رختخواب را خیس می کند ممکن است خطر آپنه خواب داشته باشد خوشبختانه درمان آپنه خواب به طور معمول به جلوگیری از خیس شدن در رختخواب کمک کند .

3 نفس کشیدن از طریق دهان

ما به عنوان انسان ها بنا به افرینشی که داریم از طریق بنی تنفس می کنیم شل شدن عضلات فک با تنفس از طریق دهان ، به ویژه درمورد کودکان ، می تواند به کشیده شدن صورت و ضعیف شدن زبان منجر شود

4 رفتار بیش فعال

کودکان ممکن است کارهای دیوانه وار و خاصی انجام بدهند این کار ها بنا به داشتن انرژی زیاد آن ها می باشد کودکان حتی بیشتر از بزرگسالان در صورت خوب نخوابیدن دچار خستگی می شوند .

علائم اپنه خواب چیست ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، دندانپزشکی ، کرج ، شبانه روزی

به طور کلی علائم آپنه خواب را میتوان به شرح زیر دانست :

برای مدتی تنفس متوقف میشه و به دنبال روند عادی تنفس با سر و صدا آغاز می شود .

حروپف با صدای بلند

نفس نفس زدن در هنگام خواب

بیدار شدن با دهان خشگ یا گلو درد

سر درد های صبحگاهی

بیخوابی

خواب آلودگی و خستگی بیش از حد روزانه

مشکل تمرکز در هنگام بیداری

تحریک پذیری

سوزش سر دل

کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ

مطلب پیشنهادی : اگر دندان عصب کشی شده را پر نکنیم چه می شود ؟

چه روش هایی را می توان برای درمان آپنه خواب انجام داد ؟

دندانپزشکی ، دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی در کرج ف دندانپزشکی شبانه روزی ، شبانه روزی ، کرج ، خدمات دندانپزشکی ، آپنه خواب دندانپزشکی ، آپنه خواب کودکان، دندانپزشکی اطفال

روش هایی که در زیر برای شما بیان می کنیم جزو بهترین روش ها می باشد که برای درمان آپنه خواب در نظر گرفته شده است :

کاهش وزن سریع و استفاده از یک رژیم لاغری

ورزش کردن منظم

عدم مصرف الکل ، دارو های خواب اور و آرامش بخش

خوابیدن به پهلو به جای خوابیدن به پشت یا روی شکم

ترک کردن سیگار و دخانیات

خطرات آپنه خواب چیست ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، دندانپزشکی شبانه روزی در کرج ، بهترین دندانپزشکی جهانشهر ، دندانپزشکی شبانه روزی کرج جهانشهر ، ایمپلنت دندان ، ارتودنسی دندان

بیشتر کودکانی که مبتلا به آپنه خواب هستند علائم خفیفی دارند که خود به خود آن ها را پشت سر خواهند گذاشت . اما گاهی آپنه خواب می تواند منجر به مشکلات رشدی ، یادگیری و مشکلات رفتاری شود . در موارد شدید آپنه خواب کودک شما می تواند به مشکلات جدی تری مانند مشکلات قلبی و ریوی و فشارخون بالا منجر شود .

چه عواملی باعث ایجاد آپنه انسدادی می شود ؟

آپنه انسدادی می تواند از هر چیزی اتفاق بیوفتد که راه هوایی شما را به شکل فیزیکی مسدود کند و باعث انسداد در راه هوایی شود و هوای کافی به ریه های کودکان نرسد در اغلب کودکان عامل مشکل در موارد لوزه ها یا آدنوئید های بزرگ شده است . آدنوئید ها غددی هستند که درابلای گلو و پشت حفره بینی قرار دارند وقتی ماهیچه های گلوی کودکان در شب شل شود این غدد بزرگ شده و می تواند به طور موقت از رسیدن هوا به ریه ها جلوگیری کند و کودک شما دچار انسداد راه هوایی شود .

البته لوزه ها و آدنوئید های کودک ممکن است که به طور طبیعی بزرگ باشد اما حقیقت ، آپنه خواب در سن 3 تا 6 سالگی یعنی زمانی که لوزه ها و آدنوئید ها در مقایسه با مجاری تنفسی کودک  در بزرگ ترین اندازه خود هستند ، متداول تر از هر سنی است این لوزه ها و آدنوئید ها ممکن است بر اثر عفونت یا آلرژی بزگ شوند

امروز در این مطالب به صورت مختصر به موضوع آپنه خواب در کودکان پرداخته ایم که می توانید با مطالعه کردن آن به آگاهی خود اطلاعاتی مهم را اضافه کنید .

کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی دریا واقع شده در قلب جهانشهر کرج می باشد که با ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج از جمله خدمات ایمپلنت دندان ، ارتودنسی دندان ، کامپوزیت دندان و پرکردن دندان و .. به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی در کرج شناخته می شود .

جهت دریافت مشاوره و نوبت دهی می توانید از طریق شماره تلفن های نوبت دهی زیر نوبت خود را ثبت کنید .

فورسپس دندانپزشکی چیست ؟

قیمت وهزینه بلیچینگ دندان در کرج سال 1403