حفره خشک دندان چیست ؟

نویسنده : علی 24 تیر 1403 112 بازدید نظر

حفره خشک دندان چیست ؟

حفره خشک دندان یکی از عوارض های جانبی کشیدن دندان به شمار می رود و به وضعیتی اشاره دارد که در آن پس از کشیدن دندان لخته خون که وجودش برای ترمیم استخوان و لثه در ناحیه دندان کشیده شده ضروری است ، تشکیل نمی شود یا اگر تشکیل شود بر اثر عواملی از جایگاه خود تکان می خورد و می افتد در نتیجه جای دندان کشیده شده خالی مانده و به دلیل برخورد هوا به استخوان فک و لثه درد شدیدی ایجاد می شود .

علائم حفره خشک دندان چه می باشد ؟

، شبانه روزیدندانپزشکی شبانه روزی، دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی شبانه روزی، خدمات دندانپزشکی ، بهترین دندانپزشک ، دندان

درد شدید در عرض چند روز بعد از کشیدن دندان

از بین رفتن جزئی یا کلی لخته خون در محل کشیدن دندان ، که ممکن است مانند یک حفره خالی و خشک در آنجا باشد .

در معرض دبد قرار گرفتن استخوان داخل حفره

علت ایجاد حفره خشک دندان چه می باشد ؟

معمولا دلیل واضحی برای به وجود آمدن این عارضه وجود ندارد اما دلایلی که باعث تشدید این بیماری می شوند عبارتند از :

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

عفونت در لثه و بیماری های لثه و یا عفونت در دندان

آسیب شدید به استخوان در حین جراحی

سابقه ابتلا به حفره خشک

مصرف سیگار و دخانیات

استفاده از قرص های ضد بارداری در خانم ها

چه افرادی ممکن است دچار حفره خشک دندان شوند ؟

افرادی که ممکن است به حفره خشک دچار بشوند شامل افراد زیر می باشند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد :

زنان به دلیل تغییرات هورمونی مرتبط با جنسیت ، ممکن است بیشتر از مردان در معرض حفره خشک قرار بگیرند . استروژن می تواند بر لخته های خون تاثیر گذاشته و احتمال حل شدن آن ها پس از جراحی می تواند منجر به ایجاد حفره خشک شود .

موقعیت دندان : حفره خشک معمولا در فک پایین بیشتر از فک بالا اتفاق می افتد که ممکن است به دلیل تفاوت های ساختاری بین دو فک باشد .

عوامل شخصی : سابقه استعمال دخانیات ، مصرف الکل یا مواد مخدر می تواند خطر ابتلا به حفره خشک دندان را افزایش بدهد .

عواملی که در بالا برای شما عزیزان نام برده ایم می توانند به افزایش احتمال بروز حفره خشک کمک کنند و باید در مراقبت های پس از جراحی دندان مد نظر قرار گیرند.

درمان خانگی حفره خشک دندان چیست ؟

معمولا درمان های خانگی روش خوبی برای مدیریت حفره خشک دندان نیستند و بهتر است برای درمان اصولی این عارضه در اولین فرضت به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید تا زیر نظر یک دندانپزشک خوب فرایند درمان شما به خوبی انجام شود اما برخی از راهکار ها هستند که می توان تا طمان رسیدن به مطب دندانپزشک جهت کاهش درد و التهاب انجام داد که عبارتند از :

غرغره کردن آب نمک

همانطور که می دانید نمک یک مواد طبیعی برای پاکسازی دهان و تمیز کردن دهان و دندان می باشد با استفاده از غرغره آب نمک برای از بین رفتن عفونت و باکتری های موجود در دهان و دندان می توان کمک گرفت .

استفاده از کمپرس سرد و گرم

از هر دو کمپرس سرد و گرم و قرار دادن آن بر روی صورت . کمپرس سرد باعث بی حسی عصب می شود و گرما نیز برای کاهش درد حفره دندان خشک موثر است .

عسل

عسل دارای خاصیت ضد التهابی می باشد استفاده از عسل در محل حفره باعث کاهش ورم ، التهاب و درد در بیمار می شود .

استفاده از چای کیسه ای چای کیسه ای دارای اسید تانیک است و یک آنتی باکتریال طبیعی به حساب می آید چای کیسه ای استفاده شده را بعد از گرفتن آب اضافی آن در یخچال بگذارید تا سرد شود . بعد از آن به صورت کمپرس سرد استفاده کنید تا باعث کاهش درد و ورم در شما شود .

چقدر زمان می برد تا حفره خشک خوب شود ؟

معمولا بهبود حفره خشک دندان یک هفته زمان می برد ، البته این مساله به عوامل مختلفی مانند نوع جراحی و سلامت عمومی فرد بستگی دارد .

بهترین دندانپزشکی برای درمان حفره خشک دندان در کرج کجاست ؟

دندانپزشکی، شبانه روزی ، دندانپزشکی شبانه روزی در کرج ، دندانپزشکی کرج ، کرج ، بهترین دندانپزشکی ، حفره دندان در کرج ، حفره دندان

امروزه بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی در کرج با ارائه درمان این عارضه می توانند شما را به بهبودی برسانند اما کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی دریا که واقع شده در قلب جهانشهر کرج می باشد می تواند با بهره گیری از بهترین متخصصان و جراحان تمامی روند درمانی این عارضه را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام بدهد و با بهترین روش های درمانی شما را بهبود ببخشد .

در آخر این مقاله مفید می توانید از شماره تلفن های نوبت دهی نوبت خود را جهت درمان های دندانپزشکی بگیرید .

درمان حفره خشک دندان

درمان حفره خشک دندان راهکار های زیادی را دارد که در ادامه به موثرترین آن ها اشاره خواهیم کرد :

دارو درمانی :

یکی از رایج ترین شیوه ها برای کنترل بهبود خشکی حفره دندان می توان دارو درمانی باشد ، در این صورت با مراجعه به بهترین دندانپزشک می توانید قرص های مسکن و ضد دردی که پزشک تجویز کرده است را از داروخانه تهیه و مصرف نمائید .

پاکسازی حفره:

از دیگر روش هایی که در صورت شدید بودن عارضه مورد استفاده قرار می گیرد در چنین شرایطی باید طی چند جلسه مراجعه به دندانپزشکی به بهبودی بیشتر دست یافت .

پانسمان حفره خشک :

بستن منافذ حفره خشک دندان می تواند باعث کاهش درد و بهبودی سریع تر شود و تعویض پانسمان بسته به شدت خشکی تجویز می شود .

سایر مواردی که می تواند به بهبودی بیشتر کمک کند عبارتند از :

تمیز کردن حفره خشک با فشار آب زیاد : حتما وقتی به حفره خشک دندان مبتلا شدید با آب نمک هر چند وقت یکبار آن را شستشو دهید اگر به پزشک مراجعه کرده باشید احتمالا به شما سرنگ پلاستیکی داده شده تا بتوانید این کار را توسط آن سرنگ انجام بدهید .

آرام مسواک بزنید : بسیاری از افراد هستند که هنوز نحوه صحیح مسواک زدن را آموزش ندیده اند و به آن بی توجهی می کنند برای اینکه اطراف حفره خشک دندان را مسواک بزنید بهتر است که به آرامی این کار را انجام بدهید و آرامش خود را حفظ کنید تا از تحریک و درد مجدد آن و سوزش و التهاب جلوگیری کنید .

مراقب غذا ها و نوشیدنی های مضر باشید از غذاهایی که پر  از ادویه و نوشیدنی های گاز دار هستند پر هیز کنید زیرا باعث تحریک و التهاب حفره خشک می شوند .

از کمپرس گرم و یا سرد استفاده کنید زیرا باعث می شود تا تورم و درد در ناحیه حفره خشک دندان بسیار کمتر شود در 24 ساعت اول بعد از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنید تا التهاب را کاهش دهید و بعد از آن با استفاده از کمپرس گرم می توانید باعث تسکین درد شوید .

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا ارائه دهنده بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج می باشد که با بهره گیری از بهترین جراحان و دندانپزشکان فعالیت خود را به صورت حرفه ای در زمینه خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد .

دندانپزشکی شبانه روزی دریا واقع شده در قلب جهانشهر کرج می باشد که با استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات پیشرفته روند درمان را برای مراجعه کنندگان عزیز راحت تر و بهینه تر کرده است .

جهت دریافت نوبت می توانید از طریق شماره تلفن های زیر نوبت خود را ثبت کنید .

چه مدت بعد از کشیدن دندان می توان کاشت ایمپلنت انجام داد ؟

عوارض درمان ناقص ریشه دندان

بهترین دندانپزشکی اقساطی در کرج

آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد ؟

همه چیز درباره جراحی لثه در کرج