جراحی دهان و دندان

قیمت و هزینه جراحی دندان عقل در کرج

نویسنده : علی 18 آبان 1402 63 بازدید نظر

قیمت هزینه جراحی دندان عقل در کرج

شما برای اینکه دندان عقل نهفته خود بکشید باید به یک دندانپزشکی معتبر در شهر خود مراجعه کنید .

در عین حال که دارید فکر میکنید چه دندانپزشکی معتبری را انتخاب کنید شاید هزینه های جراحی دندان عقل هم توی ذهن شما باشد یا دوست داشته باشید که از قیمت و هزینه جراحی دندان عقل در کرج با خبر باشید .

امروز مقاله ای برای شما نوشته ایم که می توانید با قیمت و هزینه های جراحی دندان در کرج اشنا شوید و تصمیم بهتری را درباره انتخاب دندانپزشکی و انجام عمل جراحی دندان عقل بگیرید .

قیمت و هزینه جراحی دندان عقل در کرج

عواملی در دندانپزشکی وجود دارد که میتواند بسیار موثر بر قیمت و هزینه های جراحی دندان عقل در کرج باشد این عوامل عبارتند از :

1 نوع جراحی دندان

2 تخصص و مهارت دندانپزشک

3 شرایط دهان و دندان بیمار

هزینه جراحی دندان شامل هزینه جراحی دندان عقل ، هزینه کشیدن دندان عقل نهفته ، هزینه جراحی لثه یا هزینه لیفت لثه می شود .

شما می توانید برای دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید .

هزینه و قیمت کشیدن دندان عقل در سال 1402

جراحی دندان عقل در نسج سخت ( با تراش و کنار عصب ) =3.000.000 الی 4.500.000

خارج کردن دندان نیش نهفته =3.000.000

باز کردن آبسه داخل دهان= 400.000

جراحی دندان یا ریشه در نسج نرم = 1.000.000 الی 1.500.000

جراحی دندان یا ریشه در نسج سخت 1.500.000 الی 3.000.000

اکسپوز کردن دندان 2.000.000

چرا کشیدن دندان عقل ضروری می باشد ؟

همانطور که میدانید دندان عقل به عنوان آخرین دندان در انتهای فک رشد می کند . اگر چه همه افراد شاهد رویش دندان عقل نخواهند بود اما اکثریت افراد دارای دندان عقل هستند . به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا نداشتن فضای خالی برای دندان این دندان ها به سرعت دچار مشکلاتی می شوند و به سرعت پوسیده می شوند . بنابراین باعث عفونت یا پوسیدگی باقی دندان ها شده و در ضورت پنهان بودن می تواند امل انحراف و کجی دندان های دیگر شود . درنتیجه پرداخت هزینه جراحی دندان عقل یا هزینه کشیدن دندان عقل بسیار به صرفه تر از گزینه های دیگر می باشد .

هزینه های جراحی دندان عقل بیشتر است یا هزینه کشیدن دندان عقل ؟

در جواب به این سوال شما باید بگوییم که دندان عقل اگر به شکل نهفته باشد نیازمند جراحی هست که در این صورت هزینه جراحی دندان نهفته بیشتر از کشیدن دندان عقل است زیرا باید دندان را تکه تکه از زیر لثه یا داخل استخوان فک خارج کرد .

انواع جراحی دندان عقل چیست ؟

با توجه به مدل قرارگیری دندان عقل ( انواع دندان عقل ) در ناحیه فک مشخص خواهد شد . از جمله انواع جای گیری دندان عقل ، می توان به مواردی که در زیر بیان شده است اشاره کرد :

1 نهفتگی افقی دندان عقل

2 نهفتگی به سمت ناحیه عقب دهان

3 نهفتگی عمودی دندان عقل

4نهفتگی مزیال دندان عقل

آیا جراحی دندان عقل نهفته درد دارد ؟

برای جلوگیری از ایجاد درد در هنگام جراحی دندانپزشک از داروهای آرامبخش و بی حسی موضعی استفاده می کند . به طور کلی اگر کشیدن دندان عقل نیز مانند دیگر دندان ها انجام شود ، در آن نیز مانند دیگر دندان ها خواهد بود .

روش هایی برای تسکین دادن دندان درد

1 مصرف مسکن ها

2 سرم شستشو

3 کمپرس سرد

4 استفاده از آب و نمک ( البته این روش به طور موقتی تسکین می دهد )

جراحی دندان عقل چقدر طول می کشد ؟

معمولا برای کشیدن هر دندان زمانی حدود 10 دقیقه لازم است . اما برای کشیدن دندان عقل به زمان بیشتری نیاز خواهد بود . پس ممکن است این کار حدود 20 الی 30 دقیقه طول بکشد . البته با توجه به شرایط شما ودندانپزشک شما ممکن است این زمان کمی بیشتر باشد . بنابراین زمان دقیقی برای انجام این کار در نظر گرفته نشده است .

جراحی دندان عقل نهفته با لیزر

بعضی از افراد دچار ترس از جراحی دندان عقل هستند . در این زمان دندانپزشک جراحی دندان عقل نهفته با لیزر را به آن ها پیشنهاد می دهد . این کار با استفاده از انرژی بالا و فناوری نور انجام خواهد شد .

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل

1 پس از انجام جراحی بهتر است که از کمپرس آب سرد بر رئی صورت خود استفاده کنید .

2 معمولا پس از رفع اثرات داروی بی حسی فرد دچار درد می شود . در این صورت برای کاهش درد می توانید از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید .

3 اصولا تا 12 ساعت بعد از کشیدن دندان عقل باید از غذاهای مایع و سرد استفاده کنید .

4 همچنین تا یک هفته از جویدن غذا با ناحیه که تحت جراحی قرارگرفته است بپرهیزید .

5 حدود یک هفته بعد از جراحی دندان عقل باید از کشیدن سیگار خودداری کنید .

6 در روز دوم دهان را با کمک سرم شتسشو یا آب نمک رقیق شده ضدعفونی نمایید .

آیا جراحی دندان عقل با بیهوشی انجام می شود ؟

جراحی دندان عقل معمولا برای بستگی به حالتی که دندان عقل نهفته باشد دارد و نیاز به برداشتن استخوان باشد انجام می شود . البته این شرایط باید با توجه به تشخیص دندانپزشک صورت گیرد .

جراحی دندان عقل چقدر طول می کشد ؟

زمان جراحی دندان عقل با توجه به نوع دندان عقل متفاوت است و از 10 دقیقه برای کشیدن دندان و تا 30 تا 40 دقیقه برای دندان عقل نهفته می تواند متفاوت باشد .

نتیجه

اگر برای دندان های خود ارزش قائل هستید می توانید و به دندان های خود اهمیت می دهید ما یک پیشنهاد عالی برای درمان دندان های شما داریم

شما با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی دریا که در قلب جهانشهر کرج واقع شده است با مراجعه به این کلینیک دندانپزشکی در کرج می توانیم دندان های زیبایی را به خود هدیه دهید ما در کلینیک دندانپزشکی دریا با ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی و استفاده از بهترین تجهیزات دندانپزشکی و بکار گیری از بهترین دندانپزشکان و متخصصین در زمینه دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز در کرج می باشیم .

مقاله های مرتبط

علت دندان درد در شب