درمان های طبیعی بیماری لثه و پوسیدگی دندان

نویسنده : علی 30 تیر 1403 122 بازدید 2 نظر

درمان های طبیعی بیماری لثه و پوسیدگی دندان

بیماری لثه زمانی شروع می شود که پلاک روی دندان ها و اطراف لثه ها جمع می شود. درمان های طبیعی برای بیماری لثه و پوسیدگی دندان وجود دارد که می توانید به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود استفاده کنید. مثل هر بیماری ، هرچه زودتر عمل کنید شانس بیشتری برای سالم نگه داشتن دندان هایتان دارید. دندان های شل و تورم اغلب نشان دهنده بیماری پیشرفته لثه است. در بعضی موارد ، تا زمانی که دندان ها شروع به حرکت می کنند. دریابید که چه درمان های خانگی می توانید برای جلوگیری از بیماری لثه و پوسیدگی دندان استفاده کنید

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم بیماری لثه و یا بیماری پریودنتال چیست ؟در ادامه همراه ما باشید .

بیماری پریودنتال (بیماری لثه)

، شبانه روزی ، کرج ،دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی در کرج ، بیماری لثه ، پریودنتال

بیماری پریودنتال التهاب و عفونت لثه و استخوان است که دندان های شما را پشتیبانی می کند. دلیل این اتفاق می تواند نتیجه بهداشت ضعیف باشد ، اما برخی افراد بیشتر مستعد این نوع عفونت هستند. علائم آن ممکن است شامل بوی بد دهان ، دندان های شل و خونریزی ، تورم لثه  و .. باشند. بسته به شدت بیماری ، درمان های زیادی در دسترس است.

آب شور

آب شور یک انتخاب عالی برای هر کسی است که به دنبال درمان بیماری لثه است. دارای خواص ضد عفونی کننده است و می تواند به بهبود بدن کمک کند. مسواک زدن با مسواک نرم بدون خمیر دندان یا شستشوی دهان با آب نمک پس از مسواک زدن می تواند به کاهش التهاب کمک کند. آب شور یک درمان طبیعی است که می تواند به تسکین گلودرد ، لثه درد یا جراحی های اخیر کمک کند. بنابراین ، اگر بیماری لثه دارید ، آب نمک ممکن است یک مکمل مفید برای برنامه درمانی شما باشد.

دهانشویه مریم گلی

برخی از مارک های دهانشویه دارای درصد الکل بالا هستند که ممکن است منجر به خشکی دهان و افزایش پلاک باکتریایی شود. با این حال ، شستشو مریم گلی می تواند به عنوان ضد التهابی برای لثه شما عمل کند. شستشوی روزانه با دهانشویه مریم گلی می تواند باکتری های ایجاد کننده پلاک دندان را کاهش دهد. شما می توانید مریم گلی خود را در خانه با جوشاندن آب و اضافه کردن دو قاشق غذاخوری مریم گلی تازه یا یک قاشق چایخوری مریم گلی خشک بشویید. قبل از صاف کردن مخلوط ، بگذارید 10 دقیقه در کم بخورد. آن را در یک بطری ذخیره کنید و از آن برای شستشوی دهان خود به مدت 30 ثانیه ، دو بار در روز استفاده کنید

آلوئه ورا

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک تخصصی دندانپزشکی ، بهترین دندانپزشکی در کرج ، بیماری لثه ، آلوئه ورا

آلوئه ورا مدتهاست که به درمان خراش ها و سوختگی ها معروف است ، اما همچنین می تواند در درمان بیماری های دهان موثر باشد. مطالعات نشان داده اند که آلوئه ورا به اندازه دو خمیر دندان تجاری در کاهش باکتری های بیماری زا موثر است. همچنین نشان داده شده است که آلوئه ورا به بهبود پس از جراحی لثه کمک می کند. استفاده از ژل آلوئه ورا ممکن است منجر به بهبود اولیه بهتر و کاهش ناراحتی شود. اگر لثه های شما درد یا تورم دارند ، ممکن است با آلوئه ورا احساس تسکین کنید. اگر از شستشو استفاده می کنید ، آن را به مدت 30 ثانیه در اطراف دهان خود بچرخانید ، مسواک بزنید و تف کنید.

روغن لیمونگراس

دهانشویه با مقدار کمی روغن علف لیمو می تواند سطح پلاک باکتریایی را کاهش دهد. یک دهانشویه با روغن 0.25 ٪ لیمونگراس می تواند پلاک را به طور موثرتر از کلرهگزیدین گلوکونات کاهش دهد ، که یک شستشوی ضد باکتری اثبات شده است که برای درمان التهاب لثه استفاده می شود. شستشوی روغن لیمونگراس آسان و سریع است ، اما می تواند قوی باشد. برای ایجاد یک ، به سادگی دو تا سه قطره روغن علف لیمو را به یک فنجان آب اضافه کنید. 30 ثانیه بچرخانید و تف کنید. ممکن است بخواهید فقط با یک قطره شروع کنید و اگر زحمت نکشید مقدار را افزایش دهید.

جوش شیرین

بی کربنات سدیم یک ماده موثر برای استفاده در دندان ها و لثه های شما است. این ماده در برابر باکتری های مضر دهان عمل می کند و همچنین اسیدهایی را که باعث التهاب و آسیب به سطوح دندان می شوند خنثی می کند. به عنوان یک پاداش اضافی ، بی کربنات سدیم لکه ها را تجزیه می کند و می تواند دندان ها را روشن کند. با مخلوط کردن مقدار کمی جوش شیرین با آب و مسواک زدن ملایم روی دندان ها می توانید خمیر درست کنید. این دوغاب یکی از روش های تمیز کردن را فراهم می کند ، اما مهم است که سایر ترکیبات ضد باکتری را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

چای سبز

دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی ، دندان، دندانپزشکی شبانه روزی، شبانه روزی ، بهترین دندانپزشکی شبانه روزی ، کرج ، چای سبز و بیماری لثه ، بیماری لثه ، پریودنتال

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز می توانند به کاهش پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن به باکتری های دهان کمک کنند. این به نوبه خود به کاهش آسیب به لثه ها و استخوان فک کمک می کند. همچنین شناخته شده است که پلی فنول ها رشد باکتری هایی را که منجر به التهاب لثه می شوند محدود می کنند. چای سبز نه تنها برای سلامتی کلی مفید است ، بلکه یک جایگزین خوشمزه برای قهوه است که بسیاری از مردم از آن لذت می برند

درمان

هدف اصلی درمان کنترل عفونت است. تعداد و انواع درمان ها بسته به میزان بیماری لثه متفاوت خواهد بود. هر نوع درمان مستلزم این است که بیمار مراقبت های روزانه خوبی را در خانه انجام دهد. دندانپزشک همچنین ممکن است تغییر رفتارهای خاصی مانند ترک سیگار را به عنوان راهی برای بهبود نتایج درمان خود پیشنهاد کند.

نکات مفید

شما می توانید لثه ها و دندان های خود را سالم نگه دارید:

مسواک زدن روزانه دو بار با خمیر دندان فلوراید

به طور منظم از نخ دندان استفاده کنید تا پلاک بین دندان ها از بین برود. یا می توانید از دستگاهی مانند برس بین دندانی (بین دندان ها) ، چوب یا پلاستیک یا "نخ دندان آب" که توسط یک متخصص دندانپزشکی توصیه می شود استفاده کنید.

مراجعه به دندانپزشک به طور معمول برای معاینه و تمیز کردن حرفه ای.

ترک سیگار

منابع اضافی

بیماری پریودنتال

اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد علل بیماری پریودنتال ، علائم هشدار دهنده آن ، عوامل خطر و پیشگیری و درمان.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی دریا ارائه دهنده بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج می باشد که با ارائه بهترین تجهیزات و امکانات بروز دندانپزشکی خدماتی بی عیب و نقص را ارائه می دهد .

دندانپزشکی شبانه روزی دریا جهت درمان های تخصصی و عمومی دندان شما بهترین کیفیت را در نظر گرفته است .

جهت دریافت نوبت میتوانید از طریق شماره تلفن های نوبت دهی زیر نوبت خود را ثبت کنید .

حفره خشک دندان چیست ؟

چه مدت بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد ؟

عوارض درمان ناقص ریشه دندان

بهترین دندانپزشکی اقساطی در کرج 1403

آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد ؟