آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات درمانی

قیمت کشیدن دندان در کرج سال 1403

نویسنده : علی 08 خرداد 1403 714 بازدید نظر

قیمت کشیدن دندان در کرج سال 1403

بسیاری از انسان ها هستند که به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دندان های آن ها دچار پوسیدگی های شدیدی می شود که متاسفانه این نوع از افراد دندان های آن ها برای آن ها مهم نمی باشند و این پوسیدگی دندان به صورت ویژه ای پیشرفت می کند و تا جایی ادامه دارد که متاسفانه شما باید دندان خود را بکشید .

امروز در این مقاله به شما توضیح خواهیم دارد .

کشیدن دندان چه زمانی توصیه می شود ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی شبانه روزی کرج ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی در کرج ، کشیدن دندان  در کرج

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ترجیح می دهند هر زمان که امکان دارد دندان های طبیعی را نجات دهند. اما گاهی اوقات ، روش های ترمیم کننده دیگر - مانند پر کردن دندان یا تاج دندان — کافی نیست. اگر دندان شما پس از ترمیم به شدت آسیب دیده باشد ، ممکن است برداشتن آن ضروری باشد. دندانپزشک شما ممکن است استخراج دندان را توصیه کند اگر:

پوسیدگی شدید دندان (حفره ها)

دندان شکسته

دندان ضربه خورده

دندون هاي شلوغ

بیماری شدید لثه

لوکساسیون دندان یا سایر آسیب های دندانی

چه کسی کشیدن دندان را انجام می دهد ؟

دندانپزشکان و برخی از متخصصان دندانپزشکی — مانند جراحان دهان و دندانپزشکان — می توانند استخراج دندان را انجام دهند. در حالی که دندانپزشکان عمومی استخراج های زیادی انجام می دهند ، موارد پیچیده تر معمولا به جراحان دهان یا دندانپزشکان ارجاع داده می شود

قیمت های کشیدن دندان در کرج سال 1403

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی کرج ، کشیدن دندان در کرج ، قیمت کشیدن دندان ، کرج شبانه روزی

هزینه و قیمت کشیدن دندان های  پیش و نیش

معمولا این دندان های نیش و پیش 4 تا هستند که قابل رویت می باشند و به عنوان دندان های پیشین شناخته می شوند دندان های جلویی و کناریی که لبه های تیزی دارند به دندان نیش معروف هستند هزینه کشیدن هر کدام از این دندان ها تقریبا 850.000 هزار تومان شروع این دندان ها می باشد .

قیمت و هزینه کشیدن دندان آسیاب کوچک

این دندان ها شکلی مخروطی شکل را دارند که در کنار دندان های نیش قرار دارند با نام دندان های آسیاب کوچک شناخته می شوند این دندان ها به شماره های 4 و 5 هم معروف هستند هزینه کشیدن هر یک از این دندان ها از تقریبا قیمت 960.000 هزار تومان شروع می شود .

قیمت و هزینه کشیدن دندان های شیری

با توجه به اینکه این دندان ها در محل قرارگیری دشواری هستند و هزینه کشیدن این دندان های برای کودکان متغیر می باشد اما در سال 1403 تعرفه کشیدن دندان شیری چیزی حدود 600.000 هزار تومان الی 960.000 هزار تومان متغیر است .

قیمت کشیدن دندان و جراحی دندان عقل نهفته در کرج چقدر می باشد ؟

با توجه به اینکه این قیمت ها و هزینه ها در هر منطقه و کلینیک های دندانپزشکی و تجربه و به مهارت دندانپزشک شما بستگی دارد اما به طور کلی می توان گفت که هزینه و قیمت جراحی دندان عقل نهفته که نیازمند مهارت های خاصی می باشد چیزی بین 600 هزار تومان الی 1.2 میلیون تومان می باشد .

با توجه به جراحی ریشه دندان عقل نهفته در نسج سخت قیمت ها از 850 هزارتومان الی 1.3 میلیون تومان می تواند متغیر باشد .

توجه داشته باشید که این تعرفه ها به صورت تخمینی می باشد و هزینه های واقعی نیز ممکن است در مراکز و کلینیک های دندانپزشکی با توجه به شرایط فرد متغیر باشد .

آیا بیمه دندانپزشکی هزینه کشیدن دندان را تحت پوشش خود قرار می دهد ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کرج ، شبانه روزی ، بهترین کلینیک دندانپزشکی ، کرج ، شبانه روزی ، کشیدن دندان ، دندانپزشکی خوب در کرج ، قیمت کشیدن دندان

یکی از سوالات پر تکرار شما عزیزان در زمینه کشیدن دندان این سوال می باشد در جواب به سوال شما باید بگوییم که بله بیمه دندانپزشکی می تواند بخشی از هزینه کشیدن دندان شما را تحت پوشش خود قرار بدهد و بخشی از هزینه  کشیدن دندان را پرداخت کند دررابطه با اطلاعات دقیق تر باید شرایط بیمه را با بیمه گر خود چک کنید تا از اطلاعات دقیق تری برخوردار باشید .

دلایل کشیدن دندان

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید یکی از دلایلی که بسیاررایج تر می باشد آسیب دیدگی شدید به دلیل ضربه یا پوسیدگی می باشد که دیگر قابل ترمیم نیست .

دلایل دیگر عبارتند از :

عفونت : ممکن است که پوسیدگی دندان شما شدید باشد . اگر به پالپ دندان برسد منجر به عفونت می شود که اغلب این مشکل با درمان ریشه قابل درمان است اما اگر عفونت بسیار زیاد باشد و شدید که آنتی بیوتیک ها یا عصب کشی قادر به برطرف کردن عفونت نباشد ممکن است برای جلوگیری از گسترش عفونت به دیگر نقاط نیاز به کشیدن دندان باشد .

بیماری پریودنتال ( بیماری لثه ) : اگر بیماری لثه داشته باشید که عفونت بافت ها و استخوان ها را احاطه کرده باشد دندان های شما لق می شود و با توجه به لق شدن دندان ممکن است دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان یا دندان های ناحیه آسیب دیده باشد .

ارتودنسی : برخی از اوقات دندانپزشکان دندان های می کشند تا دهان را برای ارتودنسی آماده بکنند هدف از ارتودنسی دندان مرتب کردن دندان ها و تراز کردن آن ها می باشد و اگر دندان شما بزرگ باشد ممکن است این کار با وجود این دندان امکان پذیر نباشد بنابر این اگر دندانی مانع از حرکت سایر دندان ها در لثه شما شود دندانپزشک و متخصص ارتودنسی توصیه می کند که دندان کشیده شود .

توصیه هایی برای بعد از کشیدن دندان

بعد از کشیدن دندان دکتر برای بهبودی و ریکاوری سریع تر شما به شما استراحت می دهد و شما را راهی خانه می کند بهبود جای دندان کشیده شده معمولا چند روز طول می کشد شما می توانید برای به حداقل رساندن درد کشیدن دندان و کاهش خطر عفونت و بهبودی هر چه سریع تر موارد زیر را دنبال کنید :

داروهایی که توسط دندانپزشک شما تجویز شده است را حتما تا زمان مشخص شده مصرف کنید .

پد گازی که دندانپزشک بعد از کشیدن دندان در جای کشیده شده دندان شما قرار داده است را محکم گاز بگیرید تا خونریزی ناشی از کشیدن دندان کاهش پیدا کند .

کمپرس یخ در صورت نداشتن یکی کیسه یخ می توانید بلافاصله بعد از کشیدن دندان از کمپرس یخ استفاده کنید تا تورم ناشی از آن کاهش یابد هر 10 دقیقه یک بار این کار را انجام بدهید .

تا 24 ساعت بعد از کشیدن دندان در صورت امکان استراحت کنید و فعالیت خود را تا یک الی دو روز بعد از جراحی تا حد امکان کاهش دهید .

از شست و شوی دهان و تف کردن تا 24 ساعت بعد از کشیدن دندان جدا خودداری کنید تا از جدا شدن لخته شدن خون ایجاد شده در حفره دندان جلوگیری شود

تا 24 ساعت بعد از کشیدن دندان از خوردن مایعان و نوشیدنی ها با نی خودداری کنید

بعد از کشیدن دندان تا 24 ساعت از مصرف دخانیات دوری کنید زیرا کشیدن سیگار می تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند .

تا یک روز بعد از کشیدن دندان از غذا های نرم و مایع استفاده کنید غذاهایی مانند سوپ ، ماست و .. استفاده کنید و از خوردن غذاهای سفت و محکم خودداری کنید .

زمان بهبودی کشیدن دندان چقدر است ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک دندانپزشکی در کرج ، دندان، کشیدن دندان در کرج ، قیمت کشیدن دندان ، کرج ، شبانه روزی

معمولا بعد از کشیدن دندان باید دندان طی 1 هفته الی 10 روز بعد از کشیدن دندان بهبود یابد در غیر این صورت با دندانپزشک خود تماس بگیرید و این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید .

سخن پایانی

درد کشیدن دندان برای افراد تا 1 هفته وجود دارد که با توجه به دارو هایی که دندانپزشک شما برای شما تجویز کرده است این درد می تواند کم تر شود و روند بهبودی شما توسط دارو ها سریع تر شود .

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا در کرج با ارائه خدمات حرفه ای دندانپزشکی از جمله خدمات : کشیدن دندان ، ترمیم دندان ، کامپوزیت و روکش دندان ، ایمپلنت دندان و ارتودنسی و .... به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج شناخته می شود .

دندانپزشکی دریا با ارائه بهترین خدمات می تواند لبخند زیبا را به چهره شما بازگرداند .

جهت دریافت نوبت می توانید از طریق شماره تلفن های زیر نوبت خود را ثبت کنید .

02634018992

02634018982

مقاله های بیشتر

8 نکته مهم درباره حساسیت دندان ها 

علت دندان درد در هنگام خوردن خوراکی شیرین 

ایمپلنت سوئیسی چیست و چه مزایایی دارد ؟

برای درد لثه چه قرصی بخوریم ؟

اگر دندان عصب شده پر نشود چه عوارضی دارد ؟

4 مورد از مسواک های دهانی که احتمالا نمی دانستید 

ارسال دیدگاه :