آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات درمانی

همه چیز درباره ارتودنسی نامرئی

نویسنده : علی 17 دی 1402 101 بازدید نظر

همه چیزدرباره ارتودنسی نامرئی

اگر از داشتن لبخندی زیبا و متقارن لذت نمی برید و دندان های شما دچار ناهنجاری هایی است باید به یک کلینیک دندانپزشکی جهت ارتودنسی دندان مراجعه کنید اما این ناهنجاری ها چه می باشد ؟

این ناهنجاری ها عبارتند از کج بودن دندان ها ، ناهنجاری های فکی ، بهم ریختگی دندان ها ، جابه جایی دندان ها و فرم نا مناسب آن .

بسیاری از والدین بعد از متولد شدن فرزندشان و دوره ای که قرار است دندان های آن ها رویش پیدا کنند اکثر والدین این فرزندان توجهی به دندان های شیری این کودکان ندارند و براشون مهم نیست که چطور رشد می کنند اما بهتر است که بدانید دلیل اصلی رویش دندان های دائمی به صورت صاف و منظم دندان های شیری می باشند کهع این دندان ها راهنمایی برای رشد صحیح دندان های دائمی می باشند .

ارتودنسی نامرئی چیست ؟

دندان، دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی کرج

ارتودنسی نامرئی که اکثرا با نام های مختلفی از آن نام برده می شود مانند : ارتودنسی شیشه ای ، ارتودنسی الاینر و یا اینویزیلاین شناخته می شود .

ارتودنسی نامرئی روشی نوین از درمان ارتودنسی می باشد در این تکنولوژی جذاب نوعی از ارتودنسی با الاینر های شفاف استفاده می شود . که روی دندان ها قرار می گیرد .

ارتودنسی نامرئی بدون سیم با اهداف مختلفی ساخته می شود هدف هایی مانند : راحت بودن فرد مورد نظرو پابرجا بودن اعتماد به نفس او تولید و مورد استفاده قرار میگیرد .

            به ارتودنسی نامرئی ارتودنسی مخفی هم گفته می شود که باید توسط متخصص ارتودنسی این کار برای هر فرد انجام شود و به علت قابل مشاهده نبودن این ارتودنسی طرفدار های زیادی پیدا کرده است .

این نوع از ارتودنسی معمولا با پلاک های شفاف قالبی بی رنگ از دندان های شما در لابراتور ساخته می شود .

ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که در ادامه انواع آن را به شما معرفی کرده ایم :

معرفی انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی الاینر شفاف به گونه ای است که شما به راحتی می توانید هنگام غذا خوردن و مسواک زدن آن را از دهان خارج کرده که همین امر نیز موجب رعایت آسان و مرتب بهداشت دهان و دندان می شود .

البته درمان ارتودنسی نامرئی دارای روش و تجهیزات مختلفی است ، عبارتند از :

1 ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف یا ارتودنسی با الاینر های شفاف

2 ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان یا ارتودنسی ثابت نامرئی

3 ارتودنسی مخفی یا ارتودنسی پنهان

ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان یا ارتودنسی ثابت نامرئی

براکت های سرامیکی : عملکرد این روش از ارتودنسی بی رنگ یا ارتودنسی نامرئی با براکت های همرنگ دندان ، همانند ارتودنسی ثابت است با این تفاوت که براکت ها سرامیکی هستند ولی در رده درمان ارتودنسی نامرئی فک ها قرار می گیرند .

براکت های سرامیکی اولین نوع از ارتودنسی نامرئی می باشد که از کامپوزیت ساخته شده اند و شفاف هستند جنس آن ها ضعیف تر و شکننده تر از بریس های فلزی است .

اندازه براکت سرامیکی از براکت های فلزی بزرگتر است و نحوه اتصال آن ها روی سیم هایی با جنس پلاستیکی است .این سیم ها هر ماه قابل تعویض هستند .

مدت زمان مورد نیاز برای ارتودنسی نامرئی

دندان، دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی کرج

معمولا مدت زمان مورد نیاز درمان ارتودنسی نامرئی بسته به نوع بریس ها مورد استفاده و شرایط مصرف آن ها بین 12 تا 18 ماه و گاهی طولانی تر است . بریس های فلزی نسبت به نوع سرامیکی آن کارکرد بهتری دارند زیرا جنس آنها سخت تر است . در بریس های سرامیکی مدت زمان درمان طولانی تر است و باید مدت بیشتری روی دندان بماند زیرا استحکام کمتری دارد .

بریس های درونی نیز مدت زمان بیشتری را برای درمان احتیاج دارند . الاینر های شفاف بین 9 تا 15 ماه زمان می برد برای درمان احتیاج دارند و گاها ممکن است بین 12 تا 24 ماه نیز متغیر باشد . البته باید دانست که این زمان بستگی به میزان نامرتبی دندان ها دارد .

اگر قصد مرتب کردن دندان های خود را دارید می توانید از روش ارتودنسی نامرئی استفاده کنید که توسط یک متخصص ارتودنسی در کرج و شهر های دیگر این کار انجام شود .

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است ؟

هزینه های ارتودنسی نامرئی به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می باشد :

1 شدت بهم ریختگی دندان ها

2 سن و شرایط فرد

3 مدت زمان مورد نیاز برای درمان با ارتودنسی نامرئی

4 روش مورد نیاز از مجموعه روش های ارتودنسی نامرئی

5 انجام درمان توسط پزشک متخصص ارتودنسی و چکاپ های ماهانه برای بررسی میزان حرکت دندان ها

تمامی مواردی که ذکر شد بر هزینه های نهایی ارتودنسی نامرئی موثر هستند و معمولا به صورت بازه محدود قیمت ارتودنسی نامرئی به شما اعلام می شود . شما می توانید در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا با توجه به مشکلات ارتودنسی از ارتودنسی نامرئی در این کلینیک دندانپزشکی در کرج ( دریا ) استفاده کنید .

سخن پایانی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا با ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج ( جهانشهر ) و بهره گیری از دندانپزشکان و جراحانی با سطح کیفی بالا آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز در کرج می باشد .

جهت دریافت مشاوره و نوبت دهی می توانید از طریق شماره تلفن های زیر نوبت خود را ثبت کنید .

02634018992

02634018982

مقاله های بیشتر

فیشور سیلانت دندان چیست ؟ 

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟ 

ارتودنسی در جهانشهر چگونه است ؟ 

5 علائمی که نشان دهنده رسیدن دندان به عصب است 

بهترین دندانپزشکی اطفال در کرج 

ویدیو ها 

یوتیوب 

آپارات 

نماشا 

mp4 

 

ارسال دیدگاه :