آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات درمانی

همه چیز درباره ژل بی حسی دندان

نویسنده : علی 07 مرداد 1403 108 بازدید نظر

همه چیز درباره ژل بی حسی لثه

همه ما ممکن است که تا به حال برای انجام خدماتی به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه کرده باشیم ممکن است این خدمات درمانی و یا زیبایی باشند که در دندانپزشک های معتبر انجام می شوند اما موضوعی که امروز با آن سرو کار داریم موضوع بی حسی لثه با ژل مخصوص بی حسی لثه می باشد .

در ادامه همراه ما باشید تا با هم بیشتر درباره ژل بی حسی لثه بدانیم .

در این مقاله به موضوعات مختلفی می پردازیم اینکه ژل بی حسی دندان و لثه چیست و بهترین ژل بی حسی لثه چیست و برای بی حسی دندان در خانه باید چه کار هایی را انجام دهیم

ژل بی حسی دندان و لثه چیست ؟

به طوز کلی ژل بی حسی نامی مناسب برای بی حسی های موضعی می باشد اگر از دنداندرد یا تزریق بی حسی به لثه و دندان خود احساس ترس و اضطراب دارید می توانید قبل از تزریق، به دندانپزشک خود و مسئول مربوطه این موضوع را بگویید تا برای شما از ژل های بی حسی استفاده کنند این ژل ها به کاهش درد سوزن هنگام ورود به بافت های لثه و دندان شما کمک می کند .

بهترین زمان استفاده از ژل بی حسی در دندانپزشکی ، مربوط به کنترل درد موضعی ناشی از بخیه زدن و قرار دادن بند های ارتودنسی ، عکس العمل غیر ارادی استفراغ ، مخاط دهانی ، قرار دادن بند های لاستیکی و .. استفاده می شود .

انواع ژل بی حسی موضعی مخاطی کدام است ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، خدمات دندانپزشکی درکرج ، کرج ، شبانه روزی ، بهترین دندانپزشکی شبانه روزی

همانطور که مشخص است بسیاری از افرادی که به مطب شما مراجعه می کنند افرادی هستند که از آمپول ها هراس دارند و به همین دلیل برای درمان دندان خود استرس و اضطراب شدیدی را تحمل می کنند .

به این ترتیب نیاز است شما با استفاده از روش های غیر تهاجمی مانند انواع ژل بی حسی موضعی مخاطی دندان بیمار را بی حس کنید . ژل های بی حسی موضعی مخاطی ، روش بسیار خوبی برای بی حس کردن دندان مراجعانی است که از درد آمپول بی حسی می ترسند .

بهترین و قوی ترین ژل بی حس کننده کدام است ؟

برای دانستن اینکه بهترین و قوی ترین ژل بی حس کننده چه می باشد باید به چند نکته توجه کنید که بتوانید بهترین ژل بی حسی را دریافت کنید در ادامه برخی از مهم ترین و قوی ترین بی حسی ها را به شما معرفی کرده ایم :

لیدوکائین

لیدوکائین یکی از معروفترین و بهترین ژل های بی حسی موضعی می باشد که هم به صورت نوار چسبنده و هم به صورت پماد روغنی در بازار موجود است عموما بهتر است که از بی حس کننده های موضعی مخاطی که به شکل نوار چسبنده هستند به جا پماد روغنی استفاده کنید ، زیرا کم خطرتر بوده و میزان جذب آن به جریان خود کمتر است .

نوار های چسبنده آغشته به بی حس کننده هایی نظیر لیدوکائین بوده و برای بی حس کردن ناحیه مد نظر کافی است چیزی حدود 15 دقیقه آن ها را روی ناحیه قرار دهید سپس 2 الی 3 دقیقه طول می کشد تا ناحیه مد نظر بی حس شود .

بنزوکائین

بنزوکائین یکی دیگر از انواع ژل بی حسی موضعی مخاطی است که در بازار عموما به شکل پماد روغنی و یا مایع وجود درد .

تتراکائین

یکی از قوی ترین ژل های بی حسی موضعی مخاطی ، تتراکائین است که خیلی سریع و پس از گذشت تنها یک دقیقه اثر می کند . عموما تتراکائین به صورت اسپری در بازار وجود دارد ، ولی به دلیل ورود سریع آن به جریان خون بهتر است از آن استفاده نشود.

ژل emla

ژل بی حسی ترکیبی از دو ماده لیدوکائین و پریلوکائین بوده و بسیار سریع و تنها در 30 ثانیه اثر می گذارد این ماده برای بی حس کردن نسج نرم دهان بسیار مناسب است و می توان از آن برای جرم گیری عمقی استفاده کرد .

آیا ژل بی حسی می تواند جایگزینی برای آمپول باشد ؟

دندانپزشکی ، دندانپزشکی شبانه روزی ، کرج ، دندانپزشکیدر کرج ، بهترین دندانپزشکی ، کلینیک دندانپزشکی شبانه روز ،

به طور کلی بی حسی موضعی برای اثرگذاری بیشتر باید بعد از خشک کردن غشای مخاطی یا پوست بخش مورد نظر صورت بپذیرد معمولا دندانپزشکان دستگاه و ابزار های خاصی برای خشک کردن دارند به دلیل اینکه بی حسی تقریبا د دقیقه ماندگار خواهد بود به همین علت بهتر است شروع جراحی را بعد از دو دقیقه انجام شود .

به طور کلی می توان گفت که ژل بی حسی می تواند جایگزینی برای آمپول باشد اما ماندگاری کم آن دلیلی برای استفاده از آن نیست و بهترین گزینه برای درمان های طولانی آمپول می باشد .

عوارض احتمالی ژل بی حسی

ژل بی حسی نیز می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که عبارتند از :

تاری دید

احساس لرزش

زنگ زدن گوش

سر درد

احساس خواب آلودگی

تنفس دشوار

سرگیجه خفیف

عصبی بودن و بی قراری

ضربان قلب نامنظم

و ..

بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی در کرج کجاست ؟

 امروزه بسیاری از متخصصان و دندانپزشکان به صورت حرفه ای در حال انجام خدمات درمانی و زیبایی وجراحی دندانپزشکی هستند . بهترین دندانپزشکی شبانه روزی در کرج را می توان با بهره گیری از بهترین جراحان و دندانپزشکان دندانپزشکی شبانه روزی دریا دانست .

سخن پایانی

ژل های بی حسی دندان برای کاهش درد ناشی از جراحی مورد استفاده قرار می گیرند این بی حس کننده ا باعث کم شدن استرس و اضطراب بیمار می گردد از ژل بی حس کننده دندان می توان به لیدوکائین و بنزوکائین اشاره کرد که هر کدام از این مواد را باید با توجه به شرایط بیمار استفاده کرد

امروزه با توجه به ترس و استرس های زیاد از آمپول ، می توانید از ژل های بی حسی دندان استفاده کنید .

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا ارائه دهنده بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج می باشد که واقع شده در قلب جهانشهر کرج

می باشد .

جهت دریافت نوبت می توانید از طریق شماره تلفن های زیر نوبت خود را ثبت کنید .

02634018992

02634018982

مقالات بیشتر 

حفره خشک دندان چیست ؟

همه چیز درباره جراحی لثه در کرج 

بهترین دندانپزشک کرج + آدرس و شماره تلفن 

 

ارسال دیدگاه :