آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات زیبایی

باندینگ دندان چیست ؟ همه چیز درباره باندینگ

نویسنده : علی 28 آبان 1402 60 بازدید نظر

باندینگ دندان چیست ؟

باندینگ دندانپزشکی ، که گاهی اوقات به آن باندینگ کامپوزیت یا پیوند دندان گفته می شود ، یک درمان دندانپزشکی زیبایی به شمار می رود که برای تقویت ظاهر دندان شما و لبخندی زیبا استفاده می شود .

در طی انجام باندینگ ، شما مواد رزین ، رنگ دندان خود را روی دندان های آسیب دیده دریافت می کنید تا توسط دندانپزشک زیبایی اندازه آن را تغییر دهد و فرمی طبیعی به آن بدهد .

چه زمانی بهتر است باندینگ انجام شود ؟

دندانپزشکی شبانه روزی دریا -دندان_باندینگ

از باندینگ دندانپزشکی برای پیشرفت های زیبایی در لبخند استفاده می شود . این روش با مواد رزین کامپوزیت به رنگ دندان استفاده می کند زمان مناسب باندینگ می توان به صورت زیر باشد :

ترک هایی در دندان های خود داشته باشید که نیاز به ترمیم داشته باشد .

شکاف ها و فضاهای بین دندان های خود را اصلاح کنید .

ارتفاع دندان های خود را افزایش دهید .

شکل دندان های خود را تغییر دهید .

پر کردن حفره های دندان

و..

تفاوت باندینگ دندانپزشکی با روکش ها در چیست ؟

روکش های چینی پوسته های سرامیکی سفارشی هستند که به سطوح جلوی دندان های شما می چسبند . برای قراردادن آن ها ، دندانپزشک شما به طور معمول باید مقداری مینای دندان را از دندان های طبیعی خود خارج کند . پس از قراردادن ، روکش های چینی قابل برگشت نیستند . آن ها نیاز به تعویض هر 10 تا 20 سال دارند.

از طرف دیگر ، باندینگ دندانپزشکی ممکن است نیازی به برداشن مینای دندان نداشته باشد . در نتیجه باندینگ کاملا برگشت پذیر است ، به احتما زیاد هر سه تا 10 سال نیاز به اصلاح دارند .

رزین کامپوزیت دندان بیشتر برای سطوح کامل یک دندان استفاده می شود .

قبل از باندینگ دندان چه اتفاقی می افتد ؟

قبل از باندینگ دندانپزشکی ، دندانپزشک شما با شما درباره اهداف زیبایی دندان شما صحبت می کند و از هدف شما از این کار با خبر می شود. دندانپزشک ، همچنین با اشعه ایکس دندانپزشکی و دندان ها و لثه های شما را مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که واجد شرایط این روش هستید .

اگر پوسیدگی دندان شدید یا بیماری لثه و سایر مشکلات جدی سلامت دهان و دندان را دارید ، احتمالا باید این مسائل را اول درمان کرده و بعد اقدامی برای باندینگ دندان انجام دهید .

آیا باندینگ دندان دردناک است ؟

باندینگ دندان معمولا دردناک نیست چون دندانپزشک درجایی که در دهان شما کار انجام میدهد نزدیک به عصب دندان شما نیست .

در بیشتر موارد نیازی به بی هوشی در هنگام باندینگ نیست فقط ممکن است که بعد از انجام باندینگ حساسیت های موقتی را تجربه کنید که می توانید از دارو های تسکین دهنده استفاده کنید .

مزایای باندینگ دندانپزشکی چیست ؟

باندینگ دندان پزشکی زیبایی در مقایسه با سایر درمان های زیبایی مزایای بسیاری را ارائه می دهد به عنوان مثال :

باندینگ دندان جزء کم هزینه ترین درمان های زیبایی دندانپزشکی می باشد که برای ایجاد لبخندی زیبا و جذاب دندانها استفاده می شود .

باندینگ دندان نه تنها یک روکش دندان هست بلکه آسیبی به مینای دندان ها نمی رساند در انجام این کار نیازی به بی هوشی و بی حسی نیست مگر اینکه بیمار بخواهد برای پر کردن دندان از باندینگ استفاده کند .

معایب باندینگ دندانپزشکی چیست ؟

مواد باندینگ می تواند دندان را بشکند و به آن آسیب برساند و اگر رو باندینگ خود روکش بکشید آن باندینگ توانایی نگهداری این روکش را نخواهد داشت .

بیشتر دندانپزشکان باندینگ را برای : ایجاد تغییرات سطحی ، از بین بردن عیب های ظاهری و استفاده از موارد کم فشار میان دندان ها استفاده می کنند .

باندینگ دندان بهتر است یا ونیر کامپوزیت ؟

دندان_دندانپزشکی شبانه روزی دریا _باندینگ

بنا به دلایلی که ونیر ها دائمی هستند و باندینگ ها ممکن است دچار شکستگی شوند و در آخر مجبور به تعویض آن ها خواهید شد ونیر کامپوزیت در این موضوع از باندینگ بهتر است و اگر قصد از بین بردن لکه های دندان را دارید ونیر کامپوزیتی گزینه بهتری برای شما خواهد بود .

زمان انجام باندینگ چقدر است ؟

حدودا انجام باندینگ ، هر دندان نیم ساعت الی 1 ساعت زمان نیاز دارد تا باندینگ انجام شود . بنابراین اگر می خواهید برنامه ریزی کاری انجام دهید حتما باید این زمان را لحاظ کنید .

بهترین کلینیک دندانپزشکی باندینگ دندان در کرج کدام است ؟

قطعا یکی از بهترین کلینیک های زیبایی دندانپزشکی در زمینه باندینگ دندان کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا می باشد . این کلینیک مفتخر است که با ارائه بهترین تجهیزات و امکانات بروز دنیا در قلب جهانشهر کرج همراه با کادری دلسوز و حرفه ای آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز در کرج می باشد .

اعتبار ما کیفیت کار ما است .

مقاله های مرتبط 

روش های مرتبط کردن دندان ها بدون نیاز به ارتودنسی  

قیمت کامپوزیت دندان در کرج 

قیمت لمینت دندان در کرج 

ارسال دیدگاه :