آخرین مطالب

برچسب ها

نظافت و بهداشت دندان

لکه های سیاه رنگ دندان چیست ؟

نویسنده : علی 23 آذر 1402 57 بازدید نظر

لکه های سیاه رنگ دندان چیست ؟

سیاه شدن دندان ها یکی از اتفاقات ناخوشایند و بد برای هر انسان می باشد .

علت نا خوشایند بودن این لکه ها رنگ بد آن ها می باشد یک لایه سیاه یا لکه های سیاه روی دندان از لحاظ ظاهری دندان ها را بسیار زشت و نا خوشایند می کند .

معضل تغییر رنگ دندان می تواند هم برای افراد بزرگسال و هم کودکان ایجاد شود اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت جدی گرفتن این لکه های سیاه می باشد .

در صورت مشاهده این نوع لکه یعنی لکه سیاه روی دندان خود باید حتما به دندانپزشکی نزدیک محل خود مراجعه کنید .

در این مقاله می خواهیم درباره علت سیاه شدن دندان ها و نحوه درمان آن با شما صحبت کنیم .

علت اصلی سیاه شدن دندان چیست ؟

دندانپزشکی شبانه روزی دریا ، دندانپزشکی در کرج

یکی از علت های اصلی سیاه شدن دندان ها رژیم غذایی نامناسب و خوردن خوراکی های مضر می باشد و نوشیدنی های مضری مانند : قهوه و چای و سایر نوشینی هایی که از رنگدانه ها استفاده می کند .

عوامل برونی سیاه شدن دندان ها

عوامل بیرونی یعنی عواملی که در خارج از بدن فرد هستند و ربطی به متابولیسم داخلی بدن ندارند مثل :

1 مصرف مواد غذایی رنگی

2 جرم و پلاک و تار تار : پلاک ها معمولا سفید و یا زرد هستند اما تارتار ها باعث ایجاد لکه های سیاه رنگ می شوند و می توانند علاوه بر تغییر رنگ مینای دندان باعث آسیب های شدید تری مثل پوسیدگی دندان ها نیز بشود .

3 مصرف برخی دارو ها مثل مکمل های مایع آهن که به کودکان می دهند

4 مصرف دخانیات

5 ضربه وارد شده به دندان بر اثر تصادف ، زمین خوردن و یا هر عوامل دیگر .

پیشگیری از سیاهی دندان ناشی از قطره آهن

اغلب والدین بخاطر این لکه ها به کودکانشان این قطره آهن را نمی دهند . این کار به شدت خطرناک می باشد .

عوامل داخلی سیاه شدن دندان

در برخی از علت سیاه شدن دندان عواملی هستند که از داخل بدن شروع شده وبه مرور زمان گسترش می یابد و باعث تیره شدن رنگ دندان از داخل می شود . یکی از علت سیاه شدن دندان از داخل به دلیل عفونت یا پوسیدگی بافت های داخلی دندان است .

اگر به هر دلیلی مغز یا پالپ دندان پوسیده و عفونی شود دندان از داخل سیاه می شود .

ابتلا به برخی از بیماری ها مانند عفونت لثه نیز یکی از عوامل داخلی سیاه شدن دندان ها می باشد . در صورت احساس اینکه دندان های شما ار داخل سیاه میشوند باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا در صورت امکان دندان ترمیم و از پوسیدگی کامل و از بین رفتن دندان جلوگیری شود .

روش های درمان سیاهی دندان در دندانپزشکی

دندانپزشکی شبانه روزی دریا ، دندانپزشکی در کرج

بلیچینگ دندان

ابتدا بعد از برطرف کردن پوسیدگی دندان ها می توانید برای سفید تر کردن دندان های خود از روش درمانی بلیچینگ دندان استفاده کنید . لازم به ذکر می باشد که تشخیص اینکه بلیچینگ دندان برای رفع لکه های دندان شما موثر هست یا خیر بر عهده دندانپزشک شما می باشد .

جرم گیری دندان

دندانپزشکی در کرج ، دندانپزشکی شبانه روزی دریا

بعد از بلیچینگ روش درمانی که برای سفید کردن دندان  به نظر می رسد جرم گیری دندان می باشد . جرم گیری می تواند جرم ها و پلاک های روی دندان که انباشته شده اند را از بین ببرد و از این طریق به تیرگی دندان کمک می کند تا دندان های سفید تری داشته باشید

توجه داشته باشید جرم گیری باید توسط یک دندانپزشک با تجربه انجام شود و بعد از آن باید با رعایت بهداشت دهان و دندان همراه باشید در غیر این صورت اثرات جرم گیری بعد از مدت کوتاهی از بین می رود و دوباره دندان شما تیره می شود .

سخن پایانی

سیاه شدن دندان علرضه ای می باشد که ممکن است برای هر فرد اتفاق بیوفتد . همانطور که می دانید دندان سیاه ظاهر بسیار ناخوشایندی به دندان های شما می دهد و می تواند نشان دهنده بیماری و مشکل سلامتی دهان ودندان باشد .

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا در کرج با استفاده از تجهیزات مدرن و امکانات بروز توانسته است که در زمینه دندانپزشکی فعالیت های بسیار خوبی را انجام دهد .

دندانپزشکی شبانه روزی دریا با جرم گیری دندان های شما و سفید کردن دندان ها به چهره شما جذابیت و به اعتماد به نفس شما می افزاید .

دندانپزشکی شبانه روزی دریا با بکارگیری از بهترین دندانپزشکان و جراحان و متخصصین در کرج ( جهانشهر ) آماده ارائه خدمات درمانی و زیبایی به مراجعه کنندگان در کرج می باشد .

با دریا بهترین لبخند را تجربه کن !

مقاله های بیشتر

5 روش تاثیر گذار برای از بیبن بردن جرم دندان 

بهترین دندانپزشکی در کرج 

ترس از دندانپزشکی یا فوبیای دندانپزشکی چیست ؟ 

5 حقیقت درباره سفید کردن دندان 

فلوراید تراپی دندان در کرج 

 

ویدیو ها 

یوتیوب 

آپارات 

نماشا 

mp4 

ارسال دیدگاه :