آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات زیبایی

5 حقیقت درباره سفید کردن دندان ها

نویسنده : علی 13 آبان 1402 109 بازدید نظر

5 حقیقت درباره سفید کردن دندان که باید بدانید در کرج

شاید شما هم تا به الان به این فکر افتاده باشید که به دنبال سفید کردن دندان خود باشید اما راه های مختلفی را دوستان و آشنایان به اطلاع شما رساندن که یکسری از این اطلاعات غلط و یکسری هم درست است . موضوع امروز ما درباره 5 حقیقت درباره سفید کردن دندان هست که به شما کمک می کند تا انتخاب مناسب تر و بهتری را برای سفید کردن دندان خود داشته باشید .

1 چگونه دندان ها تغییر رنگ می دهند

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است دندان های شما تغییر رنگ داده باشند . معمولا مصرف برخی از غذا ها و نوشیدنی ها باعث تغییر رنگ دندان های شما می شود . نوشیدن شراب قرمز ، قهوه یا چای دندان های شما را لکه دار می کند . این نوشیدنی ها دارای رنگدانه هایی هستند که به مینای دندان شما می چسبند . قطران و نیکوتین موجود در محصولات تنباکو باعث ایجاد لکه های قهوه ای و زرد می شوند .

زمان نیزعاملی است با افزایش سن ، مینای خارجی دندان ها نازک  می شود و عاج زرد رنگ زیرین بیشتر خود را نشان می دهد .

برخی از دارو ها نیز ممکن است باعث تغییر رنگ دندان های شما شوند ، از جمله برخی آنتی هیستامین ها ، آنتی بیوتیک ها ، داروهای فشار خون بالا یا شیمی درمانی .

2 نحوه عملکرد سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان یک فرآیندی است که با پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید به دست می آید . یک واکنش اکسیداسیون رخ می دهد که عوامل رنگ کننده را تجزیه می کند .

3 گزینه های سفید کردن دندان

سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی ، سریع ترین و ایمن ترین راه برای سفید کردن دندان است . لثه های شما در برابر قرار گرفتن در معرض این عوامل محافظت می شوند زیرا در غیر این صورت ممکن است در اثر این فرایند اسیب ببینند . علاوه بر این ، ممکن است از نور یا لیزر مخصوص برای بهبود درمان استفاده شود . این معمولا کمتر 90 دقیقه طول می کشد و می تواند دندان های شما را تا 10 درجه سفید کند .

در دندانپزشکی شبانه روزی دریا ما از یک محصول خاص وموثر استفاده می کنیم تا در یک جلسه کوتاه چندین سایه دندان های شما روشن تر شوند . خدمات حرفه ای سفید کردن و بلیچینگ دندان ما سال ها لکه را در یک جلسه از بین می برد . سفید کردن دندان در خانه هم موضوعی است که خیلی ها به فکر این هستند که در خانه دندان های خود را سفید کنند . یکسری از گزینه ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید . این ها شامل غلظت کمتری از مواد سفید کننده هستند که معمولا در نوار هایی که به دندان شما می چسبند استفاده می شود . این محصولا خوب هست و کار می کند اما بسیار کمتر از درمان های ارائه شده در دندانپزشکی دریا موثر هستند .

نوارهای سفید کننده جایگزین ارزان تری برای سفید کردن دندان هستند که می توانید در خانه از آن ها استفاده کنید . آنها از یک نوار نازک از مواد پوشیده شده با ژل مبتنی بر پراکسید هیدروژن تشکیل شده اند . بهترین نتیجه با گزاشتن نوار ها به مدت 30 دقیقه و دو بار در هفته به مدت 14 روز حاصل می شود .

 اگر دندان های ناقصی دارید ، ممکن است با نوار های سفید کننده مشکل پیدا کنید از آنجایی که آن ها برای افرادی با لبخند کاملا صاف طراحی شده اند ، هر دندانی که روی هم قرارگرفته یا چرخیده باشد ممکن است به نقاط عجیبی منجر شود که درمان نشده اند .

شما برای کمی روشن تر کردن دندان های خود می توانید از خمیر دندان سفید کننده و شستشوی دندان هم استفاده کنید

خمیر دندان های سفید کننده به راحتی در دسترس هستند . آنها حاوی مواد ساینده ملایمی هستند که می توانند لکه های سطحی را از بین ببرند . تفاوت این محصولات با سفید کننده ها این است که رنگ دندان های شما تغییر نمی دهد . آنها فقط به حذف لکه های روی سطح دندان شما کمک می کنند .

ارزانترین حالت سفید کردن دندان ها ، استفاده از خمیر دندان های سفید کننده است زیرا شما به سادگی خمیر دندان را با خمیر دندان معمولی خود تعویض می کنید . خمیر دندان و شستشو ها ، با این حال ، مدت بیشتری طول می کشد تا اثرداشته باشند و فقط یک یا دو درجه دندان های شما سفید می کنند . نتایج همچنین به اندازه برخی روش های دیگر سفید کردن دندان ماندگار نیستند .

4 سفید کردن دندان روی همه دندان ها اثر نمیگذارد

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا

به طور معمول ، دندان هایی که زرد هستند به خوبی سفید می شوند ، رنگ های قهوه ای خیلی کمتر سفید می شوند و رنگ های خاکستری یا بنفش ممکن است اصلا جواب ندهند . همچنین اگر تغییر رنگ شما محصول دارو یا دندان باشد ممکن است به عوامل سفید کننده پاسخی ندهد .

5 عوارض احتمالی سفید کردن دندان ها در کرج

شایع ترین عارضه جانبی استفاده از محصولات سفید کننده حساسیت دندان است . این زمانی اتفاق می افتد که عامل سفید کننده به مینای دندان نفوذ کند و عصب دندان را تحریک کند . این اثر کوتاه مدت است و پس از ، از بین رفتن اثر می توانید دوباره امتحان کنید .

به یاد داشته باشید که در مورد استفاده از محصولات خانگی سفید کننده ها حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید زیرا استفاده بیش از حد می تواند به لثه یا مینای دندان شما آسیب برساند

حتما هماهنگیای لازم را برای سفید کردن دندان خود با دندانپزشک خود انجام دهید .

روش مطمئن تر سفید کردن دندان همانطور که در بالا گفته شد مراجعه کردن به دندانپزشکی می باشد .

شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی دریا واقع شده در قلب جهانشهر کرج دندان هایی سفید و جذابی را برای خود داشته باشید ما بهترین خدمات و بهترین امکانات را برای شما فراهم کرده ایم تا لبخندی بر چهره ی زیبا خود داشته باشید .

جهت دریافت مشاوره رایگان و نوبت دهی با شماره های زیر تماس بگیرید .

02634018992

02634018982

مقاله های مرتبط 

چطور از شر لکه های دندان خلاص شویم ؟

فلوراید تراپی دندان در کرج !

10 نکته مهم در مسواک زدن صحیح 

مراحل بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان 

 

ارسال دیدگاه :