آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات درمانی

نکات مهم قبل از کشیدن دندان که باید بدانید !

نویسنده : علی 31 تیر 1403 121 بازدید نظر

نکات مهم قبل از کشیدن دندان که باید بدانید !

آیا دارید برای کشیدن دندان آماده می شوید ؟ اگر چنین است ، کاملا طبیعی است که کمی ترس و استرس  را احساس کنید. رفتن به زير تیغ چيزي نيست که هيچکدوم از ما مشتاقانه منتظرش باشيم با این حال ، نیازی به نگرانی نیست . در این پست وبلاگ ، ما نکات ساده ای را مرور خواهیم کرد که می تواند به شما کمک کند تا روش استخراج دندان خود را بدون اضافه کردن استرس یا اضطراب اضافی به مخلوط راحت کنید. بیایید شروع کنیم به اطمینان از اینکه شما آماده و آماده برای بازدید آینده با دندانپزشک خود هستید!

کشیدن دندان چیست؟

دندانپزشکی در کرج ، دندانپزشکی شبانه روزی ، دندان، دندانپزشکی شبانه روزی کرج ، کشیدن دندان در کرج ، کشیدن دندان ، جراحی دندان ، ترمیم دندان ، شبانه روزی، کرج

کشیدن دندان یک روش دندانپزشکی است که در طی آن دندان شما به طور کامل ازریشه آن خارج می شود. گاهی اوقات ، مردم به این به این کار  " کشیدن " دندان می گویند 

کشیدن دندان چه زمانی توصیه می شود ؟

متخصصان دندانپزشکی معتقدند که  هر زمان که امکان دارد دندان های طبیعی را نجات دهند. اما گاهی اوقات ، روش های ترمیم کننده دیگر - مانند پر کردن دندان یا تاج دندان — کافی نیست. اگر دندان شما پس از ترمیم به شدت آسیب دیده باشد ، ممکن است برداشتن آن ضروری باشد. دندانپزشک شما ممکن است استخراج دندان را توصیه کند اگر:

پوسیدگی شدید دندان (حفره ها)

دندان شکسته

دندان ضربه خورده

دندون هاي شلوغ

بیماری شدید لثه

لوکساسیون دندان یا سایر آسیب های دندانی

چه کسی کشیدن دندان را انجام می دهد ؟

دندانپزشکان و برخی از متخصصان دندانپزشکی — مانند جراحان دهان و دندانپزشکان — می توانند استخراج دندان را انجام دهند. در حالی که دندانپزشکان عمومی استخراج های زیادی انجام می دهند ، موارد پیچیده تر معمولا به جراحان دهان یا دندانپزشکان ارجاع داده می شود.

جزئیات روش

قبل از کشیدن دندان چه اتفاقی می افتد ؟

دندانپزشک شما دندان آسیب دیده و لثه های اطراف شما را ارزیابی خواهد کرد. دندانپزشک شما همچنین اشعه ایکس دندان را برای بررسی سطح استخوان و تعیین میزان آسیب می گیرد. حتما در مورد هر دارویی ، ویتامین یا مکملی که مصرف می کنید به دندانپزشک خود بگویید. هنگامی که تمام اطلاعات جمع آوری شده است ، گزینه های درمان و آرام بخش با شما به طور مفصل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گزینه های آرام بخش در دندانپزشکی

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در طول استخراج دندان و سایر روش های دندانپزشکی آرام بخش ارائه می دهند. آرام بخش گزینه ای عالی برای افرادی است که اضطراب دندانپزشکی دارند — یا برای کسانی که فقط می خواهند در طول قرار ملاقات راحت تر باشند. داروهای آرام بخش مورد استفاده در دندانپزشکی عبارتند از:

اکسید نیتروژن اکسید نیتروژن که به عنوان "گاز خنده دار" شناخته می شود ، گازی است که شما از طریق ماسک یا بینی نفس می کشید. این یک گزینه خوب برای افرادی است که به آرام بخش سطح نور نیاز دارند. افرادی که اکسید نیتروژن را انتخاب می کنند می توانند خود را به ملاقات و از قرار ملاقات خود هدایت کنند.

آرام بخش آگاهانه دهان. این نوع آرام بخش از طریق دهان ، معمولا به شکل قرص ، حدود یک ساعت قبل از قرار ملاقات دندانپزشکی شما داده می شود. داروهای رایج مورد استفاده برای این منظور شامل دیازپام ، میدازولام ، تریازولام و لورازپام است. آرام بخش آگاهانه دهان می تواند به تنهایی یا در ترکیب با اکسید نیتروژن یا آرام بخش وریدی استفاده شود. دوز ها با توجه به نیازهای خاص شما تنظیم می شوند. افرادی که آرام بخش آگاهانه دهان را انتخاب می کنند به یک دوست یا عضو خانواده نیاز دارند تا آنها را به ملاقات و از ملاقات خود ببرد.

آرام بخش داخل وریدی (IV). این برای افرادی که اضطراب دندانپزشکی قابل توجهی دارند یا برای کسانی که تحت روش های طولانی قرار می گیرند توصیه می شود. داروهای آرام بخش و درد مانند میدازولام و مپریدین با استفاده از خط IV مستقیما به جریان خون شما تحویل داده می شوند. آرام بخش IV بالاترین سطح آرام بخش است که می تواند در یک محیط مطب دندانپزشکی به دست آید. افرادی که آرام بخش IV را انتخاب می کنند باید در روز عمل خود برای راننده برنامه ریزی کنند.

در برخی موارد ، پزشک دندانپزشکی شما ممکن است بیهوشی عمومی را در محیط بیمارستان توصیه کند. این گزینه معمولا برای موارد پیچیده مانند بازسازی صورت یا جراحی اصلاحی فک محفوظ است.

در حین کشیدن دندان چه اتفاقی می افتد ؟

 

 بیهوشی موضعی برای بی حس کردن دندان آسیب دیده و بافت لثه اطراف شما داده می شود. با استفاده از ابزارهای تخصصی دندانپزشکی ، دندانپزشک شما به آرامی دندان شما را شل کرده و با دقت آن را از سوکت خود بلند می کند. گاهی اوقات ، دندانپزشک شما ممکن است نیاز به برش در لثه های شما برای دسترسی به دندان شما داشته باشد — به خصوص اگر دندان شما به شدت پوسیده باشد یا در خط لثه شکسته باشد. پس از برداشتن دندان ، سوکت تمیز و ضد عفونی می شود. در برخی موارد ، دندانپزشک شما ممکن است پیوند استخوان دندان را نیز انجام دهد ، که به جلوگیری از از دست دادن استخوان در فک شما کمک می کند. در نهایت ، ممکن است بخیه ها برای کمک به بهبود قرار داده شوند.

بعد از کشیدن دندان چه اتفاقی می افتد ؟

وقتی عمل کامل شد ، دندانپزشک شما یک تکه گاز را روی محل استخراج قرار می دهد و از شما می خواهد که با فشار محکم و ثابت بسته شوید. این به کند شدن خونریزی کمک می کند تا لخته خون ایجاد شود. (لخته شدن یک جنبه طبیعی از بهبود است. این باعث بهبود می شود و خطر سوکت های خشک را کاهش می دهد.) وقتی خونریزی به اندازه کافی کند شد ، گاز را بیرون می آورید. ممکن است در طول 24 ساعت اول خونریزی خفیف داشته باشید.

خطرات / مزایا

کشیدن دندان چه مزایایی دارد ؟

 دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکس در کرج ،  شبانه روزی ، کرج ، بهترین دندانپزشکی شبانه روزی ، خدمات دندانپزشکی

استخراج دندان مزایای متعددی دارد. مهمتر از همه ، باکتری های مضر را که می توانند به دندان ها و لثه های شما آسیب برسانند کاهش می دهد. اگر دندان پوسیده یا آسیب دیده درمان نشود ، می تواند لبخند شما را خراب کند و باعث ایجاد مشکلات دومینو شود. برداشتن دندان آسیب دیده به شما بهترین شانس برای سلامت دهان و دندان را می دهد. علاوه بر این ، کشیدن دندان می تواند به کاهش درد دندان تقریبا بلافاصله کمک کند — به خصوص اگر دندان شما به شدت شکسته یا آلوده باشد.

خطرات یا عوارض کشیدن دندان چیست؟

مانند هر روش جراحی ، کشیدن دندان خطر کمی از عوارض را به همراه دارد. این ممکن است شامل:

عفونت پس از جراحی

سوکت خشک.

آسیب عصبی

سوراخ شدن سینوس فک بالا

تاخیر در بهبود

از بین بردن دندان چه عوارضی دارد ؟

عوارض جانبی طبیعی پس از کشیدن دندان شامل خونریزی ، تورم و ناراحتی است. دندانپزشک شما دستورالعمل هایی در مورد چگونگی مدیریت موفقیت آمیز درمان شما ارائه خواهد داد.

بهبود و چشم انداز

چه مدت طول می کشد تا از کشیدن دندان بهبود پیدا کنید ؟

این بستگی به پیچیدگی مورد شما دارد. با این حال ، بیشتر مردم در عرض چند روز احساس عادی بودن می کنند. در حالی که شما قادر خواهید بود در عرض 48 تا 72 ساعت به فعالیت های معمول بازگردید ، معمولا چند هفته طول می کشد تا استخوان فک به طور کامل بهبود یابد. بنابراین ، اگر قصد دارید دندان را با ایمپلنت دندان جایگزین کنید ، احتمالا باید چند ماه صبر کنید تا بهبودی کامل داشته باشید.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان

، دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کلینیک تخصصی دندانپزشکی در کرج ، بهترین خدمات دندانپزشکی  در کرج

پس از استخراج دندان ، دندانپزشک شما لیستی دقیق از دستورالعمل های پس از جراحی را به شما می دهد. در اینجا برخی از دستورالعمل های کلی برای بهبود سریع وجود دارد:

محل استخراج را تمیز نگه دارید. به آرامی ناحیه را با دهانشویه ضد میکروبی دو تا سه بار در روز بشویید. از مسواک زدن مستقیم روی محل استخراج خود اجتناب کنید تا زمانی که دندانپزشک به شما بگوید که این کار بی خطر است. تمام مناطق دیگر را به طور معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

همه داروها را طبق دستورالعمل مصرف کنید. دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک ها و مسکن ها را تجویز کند. مهم است که همه این داروها را دقیقا طبق دستورالعمل مصرف کنید. همچنین می توانید داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن را مصرف کنید.

حداقل دو روز از فعالیت شدید خودداری کنید. افزایش ضربان قلب می تواند باعث افزایش خونریزی و ناراحتی پس از عمل شود. 48 تا 72 ساعت اول ورزشگاه رو ترک کن از دندانپزشک خود بپرسید که چه زمانی برای ادامه روال عادی ایمن است.

بعد از کشیدن دندان چه بخورم؟

در روزهای اول از غذاهای سفت و ترد خودداری کنید. یخچال و مخزن خود را با غذاهای نرم مانند برنج ، ماکارونی ، تخم مرغ ، ماست و سس سیب ذخیره کنید. همچنین می خواهید از نوشیدن از طریق نی اجتناب کنید ، زیرا این می تواند لخته های خون را از بین ببرد و باعث خشک شدن سوکت ها شود.

چه زمانی می توانم به کار یا مدرسه برگردم؟

اکثر مردم می توانند در عرض یک یا دو روز به کار یا مدرسه بازگردند. اگر شغلی دارید که نیاز به بلند کردن یا کار بدنی زیادی دارد ، ممکن است لازم باشد چند روز دیگر از کار خود مرخصی بگیرید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم ؟

هر زمان که دندان درد یا درد دندان ایجاد می کنید ، مهم است که با دندانپزشک خود ملاقات کنید. آنها می توانند به تعیین علت و طراحی یک برنامه درمانی شخصی کمک کنند.

اگر قبلا دندان کشیدن داشته اید ، اگر تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر ، تخلیه (چرک) در اطراف محل استخراج یا درد شدید که با دارو بهبود نمی یابد ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

چه کارهایی می توانید برای آماده شدن جهت کشیدن دندان انجام دهید ؟

آماده سازی برای کشیدن دندان یک فرآیند مهم است که نباید نادیده گرفته شود. پیش از این ، دندانپزشک شما ممکن است در مورد هرگونه نگرانی پزشکی یا آلرژی احتمالی شما در رابطه با این روش صحبت کند و به احتمال زیاد آنتی بیوتیک ها را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر عفونت تجویز می کند. همچنین توصیه می شود قبل از روز کشیدن دندان ها را به آرامی مسواک بزنید تا برای آن آماده شوید ، اما از شستن ناحیه ای که مستقیما در اطراف دندان مورد نظر قرار دارد خودداری کنید تا دندانپزشک شما هنگام انجام این عمل دسترسی بهتری داشته باشد.

پس از قرار ملاقات برای سفر به خانه برنامه ریزی کنید زیرا تحت بیهوشی قرار خواهید گرفت و برخی از استخراج دندان ها می تواند به دلیل مشکلات خاصی که ممکن است در طول این فرآیند ایجاد شود ، بیشتر از حد انتظار طول بکشد. انجام همه این اقدامات احتیاطی می تواند به شما کمک کند تا تجربه کشیدن دندان خود را تا حد ممکن بدون مشکل کنید.

غذاهایی که قبل از کشیدن دندان مجاز به خوردن هستند

خوردن غذاهای مناسب قبل از کشیدن دندان می تواند یک روش موفق را تضمین کند. غذاهای نرم برای خوردن در 24 ساعت قبل از کشیدن دندان ایده آل هستند. این به مرطوب نگه داشتن دهان ، کاهش ناراحتی و کاهش تورم ناشی از فرآیند استخراج کمک می کند. انتخاب های غذایی خوب برای کشیدن دندان شامل پوره سیب زمینی ، سس سیب ، تخم مرغ مخلوط شده ، سبزیجات پخته شده ، سوپ ، اسموتی و ماست ساده است.

علاوه بر این ، باید مایعات زیادی بنوشید و از مواد غذایی سخت یا شکننده مانند چیپس یا آب نبات که می تواند دندان شما را تشدید کند یا ناحیه ای را که در آن استخراج شده است تحریک کند ، اجتناب کنید. اگر این دستورالعمل ها را برای عادات غذایی قبل از استخراج دنبال کنید ، می توانید مطمئن شوید که روش برداشتن دندان شما تا حد ممکن موفق است.

چه لباسی برای کشیدن دندان مناسب است ؟

آماده شدن برای کشیدن دندان می تواند باعث اضطراب شما شود. یکی از راه های آماده سازی این است که تصمیم بگیرید در روز ملاقات چه بپوشید. شما باید لباس راحتی بپوشید و لباس های گشاد بپوشید که در عمل تداخل ایجاد نکند یا شما را گرم یا ناراحت کند. به پوشیدن لایه ها فکر کنید تا در مطب دندانپزشکی خیلی سرد نشوید. علاوه بر این ، مهم است که موهای خود را از صورت خود دور نگه دارید ، بنابراین پوشیدن دم اسبی به جای پایین آوردن آن توصیه می شود. حتی اگر ممکن است بی اهمیت به نظر برسد ، انتخاب لباس مناسب می تواند به شما کمک کند تا ذهن خود را راحت کنید و شما را برای یک بازدید موفق آماده کنید!

کارهایی که بعد از کشیدن دندان باید انجام دهید

پس از کشیدن دندان ، بهبودی به تنهایی اتفاق نمی افتد. مراقبت ویژه در خانه برای جلوگیری از عفونت و اطمینان از بهبودی صحیح زخم مهم است. به محض برداشتن دندان ، دستورالعمل هایی در مورد نحوه تمیز کردن و محافظت از ناحیه ای که دندان در آن استخراج شده است به شما داده می شود. با شستشو با آب نمک گرم چندین بار در روز و استفاده از گاز یا پنبه برای جذب هر گونه خون یا تخلیه اضافی از منطقه ، آن را تمیز نگه دارید. اگر دندانپزشک شما آنتی بیوتیک و داروهای ضد درد تجویز کرده است ، مطمئن شوید که آنها را طبق دستورالعمل مصرف می کنید. بلافاصله پس از کشیدن دندان از ورزش و فعالیت های شدید خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث خونریزی بیشتر یا زمان بهبودی آهسته شود. به بدن خود زمان کافی برای استراحت بدهید تا محل کشیدن دندان به درستی بهبود یابد.

سخن پایانی

کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی دریا به عنوان بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در کرج شناخته می شود که به صورت 24 ساعته و شبانه روزی فعالیت خود را در زمینه خدمات دندانپزشکی در کرج ارائه می دهد .

جهت دریافت نوبت می توانید از طریق شماره تلفن های زیر نوبت خود را ثبت کنید .

02634018992

02634018982

مقاله های بیشتر

درمان های طبیعی بیماری لثه و پوسیدگی دندان 

حفره خشک دندان چیست ؟ 

چه مدت بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد ؟

عوارض درمان ناقص ریشه دندان 

بهترین دندانپزشکی اقساطی در کرج کجاست ؟

همه چیز درباره جراحی لثه در کرج

 

کلمات کلیدی : کشیدن دندان ، دندانپزشکی ، دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی در کرج ، خدمات دندانپزشکی ، کرج ، شبانه روزی ، عوارض کشیدن دندان ، درمان دندان درد ، بی حس کردن دندان ، پوسیدگی دندان ، بهترین دندانپزشکی شبانه روزی کرج ، دندانپزشکی دریا ،

ارسال دیدگاه :