آخرین مطالب

برچسب ها

جراحی دهان و دندان

چند روز بعد از جراحی لثه بخیه کشیده می شود ؟

نویسنده : علی 01 مرداد 1403 142 بازدید 2 نظر

چند روز بعد از جراحی لثه بخیه کشیده می شود ؟

یکی از سوالات پر تکرار درباره جراحی لثه و بخیه زدن لثه همین سوال می باشد که که ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول کرده است . کشیدن بخیه بعد از جراحی بستگی به چندین عوامل مختلف دارد که در ادامه به شما درباره آن ها توضیحاتی را می دهیم .

اما زمان دقیق کشیدن بخیه ها به عواملی که در زیر نام می بریم بستگی دارد :

عواملی مثل نوع جراحی ، وضعیت بهبود لثه ها و توصیه های دندانپزشک و وضعیت لثه شما

در این مقاله به موضوعات مختلف درباره جراحی لثه و بهترین زمان کشیدن بخیه لثه می پردازیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

جراحی لثه چیست ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی در کرج ، دندان، کرج ، شبانه روزی ، جراحی لثه در کرج ، متخصص جراحی لثه در کرج ، بهترین جراح لثه

همانطور که در مقالات قبل هم اشاره شده است جراحی لثه فرایندی می باشد که در دندانپزشکی به درمان بیماری های مربوط به لثه می پردازد و باعث بهبودی بیماری در لثه می شود جراحی لثه در تمام شهر های  ایران رایج است اما بهترین جراحی های لثه در تهران و کرج انجام می شود که توسط بهترین جراحان و متخصصان در شهر های کرج و تهران می توان برای بهبودی بیماری لثه به این شهر ها رفت تا نتایج دلخواه را بدست آورید .

جراحی لثه در کرج و تهران انواع مختلفی را دارد که بسته به شرایطی که برای لثه ها ایجاد می شود توسط پزشک توصیه می گردد یکی از مهم ترین و رایج ترین آن جراحی های لثه را می توان پیوند بافت نرم دانست که باید توسط یک متخصص جراحی لثه انجام شود .

چه مشکلاتی را می توان با استفاده از جراحی لثه درمان کرد ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، دندانپزشکی در کرج ، کرج ، شبانه روزی ، دندانپزشکی شبانه روزی کرج ، جراحی لثه ، بهترین دندانپزشکی در کرج

معمولا بسیاری از افراد اطلاعاتی را درباره اینکه چه مشکلاتی قرار است توسط جراحی لثه برطرف شود را نمی دانند اما ما به شما در این بخش می گوییم که مشکلاتی را می توان با استفاده از جراحی لثه درمان کرد .

بیماری های لثه مانند التهاب لثه

پریودنتیت که ممکن است نیاز به جراحی لثه داشته باشد

جنجیویت که نوعی از بیماری خفیف لثه می باشد که باعث قرمزی و تورم و خونریزی لثه می شود . علت ایجاد این مشکل هم می توان بهداشت نامناسب دهان ، پلاک و رسوب جرم دانست

قبل از جراحی لثه چه اقداماتی را باید انجام بدهیم ؟

قبل از جراحی لثه ممکن است که جراح دندان دندان ها و لثه ها را تمیز کند یکی از روش های که به عنوان جرم گیری عمیق شناخته می شود می تواند جرم و باکتری های را از دندان ها و لثه ها پاک کند .

روش دیگری به نام روت پلنینگ هم می تواند سطوح ریشه دندان ها را صاف کند به این معنی که مکان های کمتری برای تجمع جرم و باکتری ها وجود دارد .

این روش می تواند هر گونه جرم را که روی ریشه است را از بین ببرد .

انواع جراحی لثه

جراحی فلپ

پیوند استخوان

بازسازی هدایت شده بافت نرم

پیوند بافت

جراحی لثه با لیزر

پروتئین های محرک بافت

جراحی لثه برای روکش

چند روز بعد از جراحی لثه بخیه کشیده می شود ؟

معمولا مدت زمان کشیدن بخیه در جراحی لثه در افراد متفاوت می باشد و بستگی به بهبودی لثه دارد که باید توسط متخصص لثه این موضوع بررسی شود این زمان همانظور که گفته شد می تواند در افراد متفاوت باشد معمولا بخیه های غیر جذبی 7 تا 10 روز بعد از جلسه درمانی می بایست کشیده شوند و بخیه های معمولی دو الی چهار هفته بعد به اصطلاح جذب شده و از لثه جدا می شوند .

درد جراحی لثه چند روز طول می کشد ؟

به طور معمولا جراحی لثه و درد آن چیزی حدود 2 تا 3 روز می تواند طول بکشد که روند این درد باید کاهشی باشد البته فراموش نکنید که شدت این درد به میزان و نوع جراحی لثه شما و مهارت متخصص لثه شما می باشد .

عوارض جراحی لثه چه می باشد ؟

دندانپزشکی شبانه روزی ، بهترین دندانپزشکی در کرج ، کرج ، شبانه روزی ، خدمات دندانپزشکی در کرج ، بهترین دندانپزشکی شبانهر وزی در کرج ، جراحی لثه در کرج ، لثه ، جراحی

امروزه همه افراد به دنبال عوارض و مزایای جراحی ها هستند که می تواند بسیار مهم باشد پس با هم در این بخش از مقاله درباره عوارض جراحی لثه صحبت می کنیم . جراحی لثه هم مانند جراحی های دیگر می تواند عوارض و مشکلاتی را به همراه داشته باشد اما به طور کلی اگر عوارض جراحی لثه را در نظر بگیریم شامل موارد زیر هستند :

ورم لثه : این مورد را می توان بعد از جراحی لثه و با گذاشتن کمپرس یخ و سرد کاهش داد .

جلوگیری از عفونت لثه : اگر دندانپزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرده است طبق دستورات باید به موقع مصرف شود .

وقوع خونریزی : احتمال خونریزی بعد از جراحی لثه وجود دارد در صورت بروز هر گونه خونریزی غیر عادی و شدید با دندانپزشک خود حتما ارتباط بگیرید و مشورت کنید .

جراحی لثه یکی از روش های اصولی برای افرادی می باشد که دچار بیماری لثه و پریودنتال شده اند این جراحی به روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام متناسب به شرایط لثه و نوع و دلایل بیماری انتخاب می شود .

چه مدت بعد از جراحی لثه باید به دندانپزشک مراجعه کرد ؟

معمولا در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی دندانپزشک شما به شما درباره وقت بعدی شما اطلاعاتی را می دهد اما معمولا پس از درمان جراحی لثه از شما می خواهد تا بعد از دو هفته برای معاینه نتایج درمان خود به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا وضعیت جراحی و لثه شما بررسی شود البته بهتر است که بعد از 6 ماه دوباره و مجددا برای برسسی دقیق تر وضعیت لثه ها و معاینه دوره ای مجددا با دندانپزشک خود ارتباط برقرار کنید .

آیا جراحی لثه تحت پوشش بیمه است ؟

جراحی لثه از طرف بیمه یک درمان زیبایی به شمار می رود و به همین دلیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست . با این حال بسته به شرایط بیمه های تکمیلی ، مانند سقف و موارد تحت پوشش می توانید از بخش هزینه های جراحی لثه را جبران کنید .

سخن پایانی

کلینیک تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی دریا ارائه دهنده بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج می باشد که به صورت 24 ساعته و شبانه روزی فعالیت خود را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد .

هدف ما از این خدمات عالی این است که بیماران و مراجعه کنندگان عزیز به درمان های خود برسند و رضایت آن ها برای ما بسیار مورد اهمیت می باشد .

دندانپزشکی شبانه روزی دریا با بهره گیری از بهترین جراحان و دندانپزشکان واقع شده در جهانشهر کرج می باشد که آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد .

جهت دریافت نوبت می توانید از طریق شماره تلفن های نوبت دهی زیر نوبت خود را ثبت کنید .

02634018992

02634018982

مقاله های بیشتر

نکات مهم قبل از کشیدن دندان که باید بدانید !

درمان های طبیعی بیماری لثه و پوسیدگی دندان 

حفره خشک دندان چیست ؟ 

چه مدت بعد از کشیدن دندان می توان کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد ؟ 

عوارض درمان ناقص ریشه 

بهترین دندانپزشکی اقساطی در کرج کجاست ؟

آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد ؟ 

 

کلمات کلیدی : دندانپزشکی در کرج ، دندانپزشکی شبانه روزی ، بهترین خدمات دندانپزشکی در کرج ، جراحی لثه در کرج ، متخصص جراحی لثه در کرج ، بهترین جراحی در کرج ، لثه ، شبانه روزی ، کرج ، مرکز ایمپلنت و ارتودنسی کرج ، دندانپزشکی شبانه روزی دریا 

ارسال دیدگاه :