آخرین مطالب

برچسب ها

خدمات درمانی

اوردنچر چیست ؟

نویسنده : علی 25 مهر 1402 100 بازدید نظر

اوردنچر چیست !

در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم

یکی از رایج‌ترین شکایاتی که از افراد استفاده کننده از دندان مصنوعی شنیده‌ایم این است که دندان مصنوعی آن‌ها به راحتی در جای خود باقی نمی‌ماند. همه ما ویدیوهایی را دیده ایم که مادربزرگ دندان هایش را در لیوان آب از دست می دهد. و در حالی که این یک سرگرمی سرگرم کننده است، اما در واقع برای شخصی که آن را تجربه می کند بسیار بد است. هنگامی که دندان مصنوعی فرد می لغزد، بر نحوه صحبت کردن، غذا خوردن و نگاه آنها به خود تأثیر می گذارد.

اوردنچر یک راه حل عالی است که برای از بین بردن این لغزش بد طراحی شده است.

پروتزهای نگهدارنده ایمپلنت چیست؟

اینها اوردنچرهایی هستند که با چسباندن به ایمپلنت های دندانی در جای خود نگه داشته می شوند. این‌ها اغلب توسط افرادی انتخاب می‌شوند که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های دندانی دارند، اما تعداد زیادی دندان از دست رفته و نمی‌توانند تحت ترمیم کامل دهان قرار گیرند.

هنگامی که ایمپلنت ها در استخوان فک فرد محکم می شوند، دندان های مصنوعی به ایمپلنت متصل می شوند. به راحتی می توان آن را جدا کرد، اما در حین صحبت کردن، جویدن و غذا خوردن در جای خود محکم می ماند.

چگونه از پروتزهای نگهدارنده ایمپلنت مراقبت کنیم؟

اوردنچرها باید به طور روزانه برداشته و تمیز شوند. این تمیز کردن روزانه باکتری هایی که باعث بوی بد دهان، عفونت و ایجاد پلاک می شوند را از بین می برد. اگرچه افرادی که اوردنچر دارند دندان واقعی ندارند، اما مهم است که بافت های دهان آنها عاری از عفونت باشد و این می تواند باعث شل شدن اوردنچر، تحلیل استخوان و عفونت مزمن شود.

انواع پروتزهای ایمپلنت نگهدارنده چیست؟

چند گزینه برای بیماران علاقه مند به اوردنچر وجود دارد. پروتزهای میله ای تا پنج ایمپلنت را در جای خود نگه می دارند. ضمائم روی دندان مصنوعی نصب می شوند که سپس به میله گیره می شود.

پروتزهای متصل به گل میخ نیاز دارند که هر دندان مصنوعی یک قسمت ماده را در یک قسمت توپی شکل مردانه قرار دهد.

کاشت ایمپلنت چگونه است؟

کاشت ایمپلنت دندان ممکن است چندین ماه طول بکشد، زیرا نیاز به بهبودی در طول عمل دارد. اگرچه ممکن است زمان بر باشد، امدادی که به بیماران ارائه می شود ارزش زمان و تلاش را دارد. بیماران می توانند با چسب هایی خداحافظی کنند که به خوبی به دندان مصنوعی می چسبند و نیاز به تمیز کردن زیاد دارند و از عمر بی دغدغه تر و کم نگهداری استقبال کنند.

 

قبل از نصب اوردنچر، دندانپزشک معاینه کامل دهان شما را انجام می دهد. ما همچنین ممکن است از اشعه ایکس و همچنین قالب گیری عکس بگیریم، بنابراین ما یک ایده واضح از آنچه از نظر آناتومی دهان شما با آن سر و کار داریم داشته باشیم. هر یک از این اجزا به ما کمک می کند تا درمان شما را ترسیم کنیم و بهترین مراقبت ممکن را برای شما ارائه کنیم.

اوردنچر چیست؟

اوردنچر یک پروتز دندان است که مشکلات مربوط به دندان مصنوعی سنتی را از بین می برد. پروتزهای مصنوعی اغلب در حین صحبت کردن می لغزند یا هنگام خنده یا عطسه شل می شوند.

ایمپلنت های دندانی از اوردنچر پشتیبانی می کنند و پروتز را ثابت و در جای خود نگه می دارند. این به شما امکان می دهد بدون اینکه دندان مصنوعی در اطراف دهان شما حرکت کند غذا بخورید، بخندید و لبخند بزنید.

در نهایت، اوردنچر می تواند کیفیت زندگی و سلامت دهان و دندان شما را بهبود بخشد. آنها می توانند از تحلیل استخوان جلوگیری کنند و نیازهای تغذیه ای را با سهولت بیشتری نسبت به پروتزهای سنتی تامین کنند

5 نوع اوردنچر

اوردنچر بسته به نیاز و بودجه شما می تواند در جای خود ثابت یا قابل جا به جایی باشد .

هر دو نوع نسبت به پروتز معمولی احساس راحتی بیشتری دارند و طبیعی تر به نظر می رسند .

1 اوردنچر های تحت پشتیبانی ایمپلنت

در اوردنچر های تحت حمایت ایمپلنت از دو تا شش ایمپلنت استفاده می شود . که در استخوان فک پیچ می شوند . آن ها به حفظ استخوان موجود برای جلوگیری از زوال بیشتر کمک می کنند .

اوردنچر با ایمپلنت معمولا به دو روش جراحی نیاز دارد . اولی شامل قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک است و دومی آن را باز می کند تا بتواند یک پروتز سفارشی ساخت . این اوردنچر را می توان زمانی که وقت خواب یا تمیز کردن آن فرا می رسد ، برداشت .

2 اوردنچر های ثابت با پشتیبانی از ایمپلنت

اوردنچر ثابت با تکیه گاه ایمپلنت با پیچ در جای خود قفل می شود و قابل برداشتن نیست . برای برداشتن پروتز باید به دندانپزشکتان بگویید پیچ آن را باز کند .

3 اوردنچرهای پشتیبان ایمپلنت با میله

یک اوردنچر با پایه ایمپلنت نگهدارنده میله ای به ایمپلنت ها متصل است که دندان مصنوعی می تواند روی آن گیره کند .

نوار به شما امکان می دهد تا در صورت نیاز اوردنچر را بردارید و وارد کنید در حالی که امنیت بیشتری نسبت به پروتز های معمولی ارائه می دهد .

اکثر مردم فقط برای تمیز کردن یا خوابیدن اوردنچر را بر می دارند .

4 اوردنچرهای پشتیبان ایمپلنت با توپ

اوردنچر با نگهدارنده توپ از تکیه گاه های توپی شکل برای اتصال ایمپلنت ها به دندان مصنوعی استفاده می کند . ثبات و عملکرد بالاتری نسبت به پروتز های سنتی دارد .

5 اوردنچر پارتیل

اگر فقط چند دندان از دست داده دارید ، ممکن است به پروتز های جزئی نیاز داشته باشید . اوردنچر جزئی دقیقا همان کاری را انجام می دهد که یک پروتز کامل با پشتیبانی از ایمپلنت انجام می دهد . ریشه های دندان را با یک یا چند ایمپلنت جایگزین می کند تا قسمتی از آن بتواند روی آن ها گیره کند .

اوردنچر پارسیل ظاهر طبیعی تری نسبت به پروتز سنتی دارد

فواید اوردنچر

اکثر مردم اوردنچر را راحت تر از پروتز های استاندارد می دانند . اوردنچر نیز بهتر بنظر می رسد ، لثه های شما را تحریک نمی کند و به شما اجازه می دهد هر چیزی را که می خواهید بخورید .علاوه بر این ، اوردنچر بهتر از پروتز های استاندارد مناسب است . این به این دلیل است که اوردنچر بهتر روی دندان های شما نگه می دارد . و در نهایت ، اوردنچر به شما کارایی بیشتری می دهد زیرا چسبندگی محکم تری نسبت به پروتز های معمولی دارد .

کلام پایانی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا با ارائه خدمات در سطح کیفی بالا به مراجعه کنندگان عزیز در قلب جهانشهر کرج آماده هر گونه برطرف کردن مشکلات دهان و دندان شما می باشد . کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در خدمت همشهریان عزیز می باشد .

 

مقاله های بیشتر :

آیا گوش درد به دندان درد مربوط می شود ؟ 

قطع فوری خونریزی دندان !

نحوه برداشتن ارتودنسی دندان در کرج 

قیمت کامپوزیت دندان در کرج 

10 نکته برای مسواک زدن صحیح 

قیمت لمینت دندان در کرج

اوردنچر چیست ؟ 

علت لق شدن ایمپلنت دندان 

درمان ریشه چیست ؟ 

7 دلیل برای درمان ارتودنسی

تاثیر دیابت بر دهان و دندان 

سرطان دهان چیست ؟ 

دندانپزشکی در ایران و ایران باستان 

دندان عقل نهفته چیست ؟ 

تفاوت های لمینت و کامپوزیت 

علت خونریزی لثه چیست ؟ 

مراحل بلیچینگ دندان 

بریج دندان چیست ؟ 

لمینت دندان چیست؟

جراحی دندان 

خدمات زیبایی

مقاله های فضای مجازی 

معرفی کلینیک شبانه روزی دریا ( یوتیوب )

خونریزی لثه. پینترست

خونریزی لثه. فیسبوک 

چه موادی در بلیچینگ دندان استفاده می شود ؟ پینترست

مراحل بلیچینگ دندان فیسبوک 

بریج دندان چیست ؟ پینترست 

بریج دندان چیست ؟ فیسبوک 

انواع لمینت دندان کدام اند ؟ پینترست 

لمینت دندان چیست ؟ فیسبوک 

ایمپلنت دندان ،  فیسبوک

ارتودنسی دندان ،  فیسبوک

درمان ریشه ،  فیسبوک

ترمیم شکستگی دندان ،  فیسبوک

ایمپلنت دندان ،  پینترست

ارتودنسی دندان ،  پینترست

درمان ریشه دندان ،  پینترست

ترمیم شکستگی دندان ، پینترست

دندانپزشکی اطفال (پینترست)

دندانپزشکی اطفال ( فیسبوک)

(یوتیوب)

تشخیص سلامت لثه ( یوتیوب) 

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دریا آپارات 

دندانپزشکی شبانه روزی دریا آپارات 

تشخیص سلامت لثه آپارات 

نماشا

تماشا

mp4

500px

ارسال دیدگاه :