ایمپلنت دندان

3 دلیل ،که ایمپلنت دندان لق می شود!

نویسنده : علی 23 مهر 1402 68 بازدید 1 نظر

3 دلیل برای اینکه ایمپلنت دندان شما لق می شود !

وقتی با ایمپلنت دندانی خود را گرفتید ، به شما گفته شد که دائمی است و بیرون نمی آید ،پس چرا احساس شل شدن می کنید ؟

اگر زمانی با این مشکل مواجه شدید ، باید در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا قبل از بد تر شدن مشکل ، ارزیابی های لازم را انجام دهد .

علائم لق شدن ایمپلنت دندان

1 درد

2 تغییر رنگ اطراف ایمپلنت شما

3 خونریزی هنگام لمس

4 از دست دادن استخوان و لثه فرورفته

5 دندان مصنوعی به اطراف حرکت می کند و هنگام لمس کردن مشخص می شود

اگر هر یک از موارد فوق را حس کردید ( به غیر از موارد واضح _ احساس شل شدن ایمپلنت شما ) ، به احتمال زیاد به این معنی است که ایمپلنت یا تاج دندان شل شده است و قصد درمان نکردن آن را دارید به امید اینکه خود به خود خوب می شود .زیرا می تواند عواقب بدی برای سلامتی دندان های شما داشته باشد !

اگر ایمپلنت شل شده شما درمان نشود دچار عفونت شدیدی می شوید که می تواند به دهان و فک و صورت و گردن شما سرایت کند .

علت شل شدنم ایمپلنت دندان چیست ؟

چند دلیل وجود دارد که چرا شما ممکن است این را تجربه کنید .کارشناسان کلینیک دندانپزشکی آرتین رایج ترین عوامل را در زیر بیان کرده اند :

تکیه گاه شل

قسمت بالای ایمپلنت شما دارای یک ناحیه تو خالی است که یک ضمیمه ( معروف به اباتمنت ) به آن پیج می شود . این اباتمنت از لثه بیرون می آید و تاج دندان شما روی آن می چسبد . گاهی اوقات ممکن است اباتمنت شروع به جدا شدن نخ از ایمپلنت کند و باعث شل شدن آن شود . این یک مشکل کاملا ساده است و روی ایمپلنت واقعی تاثیر نمی گذارد .

تاج شل

از آنجایی که تاج با چسب نگه داشته می شود ، مهر و موم می تواند شکسته شود و باعث شود تاج از چسب خود خارج شود . این یک راه حل ساده است که فقط به یک چسب بیشتری نیاز است .

بیماری لثه و از دست دادن استخوان

ابتلا به بیماری لثه در اطراف ایمپلنت شما ( یا به عبارت دقیق تر ، یک مورد "پری ایمپلنتیت" ) یک مسئله جدی است . عفونت ناشی از بیماری لثه استخوان فک را که ایمپلنت دندان را در جای خود نگه می دارد را می خورد . ممکن است استخوان آنقدر خراب شود که ایمپلنت چیزی برای نگه داشتن آن نداشته باشد ، به طوری که بیوفتد

برای جلوگیری از این بیماری ( پری ایمپلنتیت ) بیماری لثه باید یک روال عالی برای مراقبت های خانگی از دندان های خود داشته باشید .

اگر ایمپلنت شما افتاد باید چه کاری انجام دهید ؟

اول از همه ، شما باید تاج ، پیچ یا سایر قسمت ها را در یک محفظه نگهداری کنید ، درحالی که قرار ملاقات اظطراری با دندانپزشک خود دارید . در این مدت می توانید دهان خود را با دهانشویه بشویید – اما مطمئن شوید که هیچ الکلی در آن وجود ندارد . همچنین از جویدن غذا در این سمت از دهان خود ، خودداری کنید

چرا باید ایمپلنت های شل شده را درمان کنیم ؟

ایمپلنت دندان شل ، ایمپلنت دندانی است که در استخوان فک شما قرار دارد اما از موقعیت اصلی خود خارج شده است . به عبارت دیگر ، ایمپلنت جا به جا شده است . شما باید هر چه زود تر این مشکل را برای ایمپلنت دندان خود برطرف کنید چون ممکن است اطراف ایمپلنت عفونت کند و درد هایی را باید تحمل کنید که تا به حال تجربه نکرده اید .

شکست ایمپلنت دندان در مراحل اولیه یا اواخر اغلب می تواند با یک یا چند مورد از عوارض زیر مشخص شود :

جویدن سخت تر می شود .

لثه ها ملتهب می شوند .

تورم قابل توجه .

زمانی که می توانید لق شدن ایمپلنت دندان جایگزین شده را احساس کنید .

در حالی که این موارد منحصر به شکست ایمپلنت نیستند ، با هر یک از علائم بالا ، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا ارزیابی ایمپلنت خود را تعیین کند .

شناخت علائم پری ایمپلنتیت پس از کاشت ایمپلنت دندان برای مداخله زود هنگام  و درمان موثر بسیار مهم است .

1 قرمزی و تورم :

علائم اولیه پری ایمپلنتیت پس از کاشت ایمپلنت دندان ممکن است شامل قرمزی و تورم ی حساسیت در اطراف ناحیه ایمپلنت دندان باشد . این ممکن است با ناراحتی جزئی همراه باشد .

2 خونریزی :

هنگامی که افراد هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن اطراف ایمپلنت دندانی خود متوجه خونریزی می شوند ، این می تواند نشانه ای از پری ایمپلنتیت باشد

3 چرک :

وجود چرک یا سایر علائم عفونت در اطراف ایمپلنت دندان نشانگر قوی پری ایمپلنتیت است

4 بوی بد دهان :

بوی بد مزمن با طعم بد مداوم در دهان می تواند نشان دهنده عفونت باکتریای مرتبط با پری ایمپلنتیت باشد .

از دست دادن تراکم استخوان فک :

کاهش تراکم استخوان فک اطراف ایمپلنت دندانی نشانه واضحی از پری ایمپلنتیت است

هنگامی که افراد پس از کاشت ایمپلنت دندان متوجه هر یک از این علائم می شوند ، مهم است که فورا آن را درمان کنند . تشخیص زود هنگام پری ایمپلنتیت می تواند به کاهش اثرات آن کمک کند و شانس حفظ ایمپلنت دندانی را افزایش دهد .

کلام آخر

ایمپلنت جایگزین دندان های از دست رفته شما است و دوام وطول عمر بالایی دارد ایمپلنت دندان بسیار مقاوم هست اما اگر به استخوان شما خوب جوش نخورد باعث می شود که ایمپلنت دندانی شما لق شود .

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی  دریا با ارائه خدماتی مانند : ارتودنسی ، ایمپلنت دندان ، درمان ریشه ، بلیچینگ دندان ، کامپوزیت و ... میتواند به لبخند چهره ی شما زیبایی ببخشد . کلینیک دندانپزشکی دریا به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در خدمت همشهریان عزیز در قلب جهانشهر کرج می باشد .

مقاله های بیشتر :

آیا گوش درد به دندان درد مربوط می شود ؟

قطع فوری خونریزی دندان !

نحوه برداشتن ارتودنسی دندان در کرج

قیمت کامپوزیت دندان در کرج

10 نکته برای مسواک زدن صحیح